مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۷
1400/01/17
روند شیوع کرونا نه به شکل پلکانی بلکه آسانسوری در حال صعود است

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش تصاعدی تعداد مبتلایان به بیماری کرونا افزود: روند شیوع کرونا نه به شکل پلکانی بلکه بشکل آسانسوری در حال صعود است.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در سی و ششمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در هفدهمین روز از فروردین ماه 1400 از قرار گرفتن استان در شرایط بسیار خطرناک و بحرانی بلحاظ شیوع بیماری کرونا خبر داد و افزود: پیش بینی می شود در صورت تداوم چنین روندی 300 تا 400 نفر از مبتلایان به کرونا جان خود را از دست خواهند داد.
وی تصریح کرد: این در حالی است که با اتخاذ تصمیمات صحیح و به موقع و همراهی خوب مردم و مسئولین در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا می توان 30 تا 40 درصد از آمار فوتی های پیش بینی شده در موج چهارم بیماری کرونا را کاهش داد.
دکتر شیرانی با ابراز نگرانی از افزایش گرفتاری کودکان و نوجوانان و حتی شیرخواران افزود: متاسفانه درصد ابتلای کودکان زیر 5 سال با شیوع ویروس نوع انگلیسی تا حدود یک درصد افزایش یافته است.
وی در خصوص وضعیت رنگ بندی شهرستان ها نیز متذکر شد، وضعیت هیچ شهرستانی پایدار نیست و هر لحظه احتمال تغییر رنگ آنها به نارنجی و قرمز وجود دارد.
وی در ادامه با تشریح وضعیت شهرستان های استان به تفکیک از چندین برابر شدن شمار مبتلایان سرپایی، بستری و حتی فوتی های ناشی از این بیماری در این شهرستان ها خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اختصاص 500 تخت بیمارستانی برای درمان بیماران کرونایی یادآور شد، در صورت تکمیل ظرفیت این تخت ها باید تجهیزات سایر بخش ها به این منظور مورد استفاده قرار بگیرد و اعمال جراحی الکتیو و غیر ضروری به تاخیر خواهد افتاد.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 300 بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند و با تداوم این وضعیت به زودی شرایطی سخت تر از آبان ماه 99 که با اوج شیوع بیماری کرونا مواجه بودیم را تجربه خواهیم کرد.
دکتر شیرانی گفت: در حال حاضر روزانه حدود یکهزار و 200 تست PCR برای بیماران با علایم مشکوک به کرونا انجام می شود
وی از علل عمده افزایش شیوع بیماری کرونا به تراکم های شب عید، ساده انگاری مردم با تصور غلط تمام شدن شیوع بیماری اشاره داشت و افزود: عوارض مسافرت های نوروزی نیز بسیار نگران کننده است.
وی میزان ابتلا به کرونا را بی سابقه دانست و افزود: روزانه 500 مورد مثبت در بین بیمارن سرپایی شناسایی می شود.
دکتر شیرانی، قدرت سرایت بالای ویروس نوع جهش یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی، استقرار علایم بیماری ظرف 3 تا 4 روز ، گرفتار شدن سنین پایین، عدم امکان ایزوله کردن و رعایت اصول قرنطینگی از سوی کودکان و شیرخواران، غیر اختصاصی بودن علایم بیماری در کودکان را از جمله نکاتی برشمرد که بر نگرانی ها از شیوع بیماری کرونا دامن می زند.
تعداد بازدید:
305
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:3
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal