مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۳
1400/01/18
توقف قطار شتابان کرونا زمانبر و مستلزم رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی است
وبدا؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: توقف موج شیوع کرونا مانند توقف قطار است که از لحظه ترمز تا زمان توقف کامل آن مدت زمان می گذرد بنابراین اگر از همین الان همه در خانه هایشان بمانند و پروتکل های بهداشتی را به دقت رعایت نمایند همچنان به 2 تا 3هفته ای زمان برای گذر از موج کرونا نیازمند هستیم.
به گزارش وبدا؛ دکتر فریدون رحمانی در بخش خبری 20 صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری در هفدهمین روز از فروردین ماه 1400، به تشریح راهکارهای گذر از موج چهارم بیماری کرونا پرداخت.
وی با بیان اینکه، موج چهارم شیوع بیماری کرونا در استان شروع و موارد ابتلا و بستری با سرعت سهمگین در حال افزایش است افزود: بزودی بیمارستان های استان مملو از بیماران بستری خواهد شد و تجمع در مراکز درمانی مشکلات جدی را به دنبال خواهد داشت.
دکتر رحمانی در ادامه توصیه کرد، ضمن استفاده از 2ماسک، افراد بویژه سالمندان تا حد امکان از منزل خارج نشوید و اگر برای فعالیت های ورزشی یا پیاده روی باید از منزل خارج شوید ساعاتی از شبانه روز که خلوت تر است را انتخاب کنید و تا حد امکان به صورت انفرادی و یا تنها با اعضای خانواده که بر سر یک سفره غذا می نشینید در تعامل باشید.
وی اضافه کرد: به هیچ وجه در این ایام مهمانی برگذار نکنید و از کسانی که بیمار به نظر می رسند، فاصله بگیرید.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایان خاطر نشان کرد: در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی می توان 2تا 3هفته دیگر موج شیوع بیماری را پشت سر بگذاریم در غیر این صورت تا هفته ها این موج تداوم می یابد و تلفات زیادی در پی خواهد داشت.
تعداد بازدید:
214
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal