مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۶
1400/02/01
ابتلای حدود 50 درصد از کادر درمانی و 27 درصد کادر بهداشتی چهارمحال و بختیاری به کرونا
وبدا؛ رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: حدود 50 درصد از کادر درمانی و 27 درصد کادر بهداشتی به واسطه ارائه خدمات و مواجه با ویروس کرونا به این بیماری گرفتار شدند.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری همزمان با نخستین روز از هفته سلامت (یکم لغایت هفتم اردیبهشت ماه) با حضور در برنامه زنده رادیویی "سلامت باشید" ضمن گرامیداشت هفته سلامت و تقدیر از تلاش بی وقفه کادر بهداشتی و درمانی در مدت 14 ماه شیوع بیماری منحوس کرونا، از سلامت بعنوان مهمترین دغدغه هر فرد و جامعه ای یاد کرد.
وی با اشاره به تاریخچه نامگذاری روز جهانی بهداشت و سلامت و انتخاب شعار های سلامت محور متناسب با نیاز روز جوامع برای این روز و هفته سلامت تصریح کرد: هفته سلامت فرصتی برای تمرکز جهانیان بر موضوع مهم سلامت و مولفه های موثر بر آن است.
جزایری در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری و اعمال محدودیت های کرونایی اظهار داشت: بر اساس آخرین اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در روز گذشته، شرایط در چهارمحال و بختیاری مشابه هفته ی قبل می باشد و کلیه شهرستان های استان در سطح هشدار 3 و قرمز قرار دارد که این امر حاکی از بالا بودن بار ویروس در استان است.
وی با بیان اینکه موارد ابتلا در بخش های بستری بیش از گذشته شده است افزود: تا حدودی مراجعات سرپایی کاهش داشته است که می توان به کاهش موارد بستری طی 2 هفته آینده منجر شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه از همراهی مردم خصوصاً مشاغل گروه 2، 3 و 4 با مدافعان سلامت و اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها تقدیر و از رعایت بیش از 90 درصدی محدودیت ها در استان طی هفته های اخیر خبر داد.
جزایری اظهار امیدواری کرد: در هفته آینده شاهد سیر نزولی شیوع بیماری در استان باشیم.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به کسب رتبه سوم استان در رعایت پروتکل های بهداشتی در بهمن ماه 99 اظهار داشت: فرایند طبیعی شب عید، ‌بازار و مسافرت ها موجب شد تا این شاخص در استان به زیر 50 درصد برسد.
وی ادامه داد: همراهی مردم، حمایت های مسئولین و تصمیمات خوب ستاد استانی مقابله با کرونا موجب شد تا بارقه های امید مبنی بر نزولی شدن موارد سرپایی طی این روزها را شاهد باشیم.
جزایری با بیان اینکه ظرفیت های 5 بیمارستان منتخب سطح استان شامل: مراکز آموزشی درمانی هاجر (س) و آیت اله کاشانی شهرکرد، تامین اجتماعی، بروجن و فارسان قریباً رو به اتمام و بیش از 85 درصد بخش های ICU و مراقبت های ویژه بیمارستان های استان تکمیل شده است، از پیش بینی نقاهتگاه و فضاهایی خارج از بیمارستان ها برای پذیرش بیماران کرونایی خبر داد.
وی همچنین با بیان اینکه پروتکل های درمانی و حمایتی این بیماری مشخص و بر اساس دستورالعمل ابلاغی است و فرقی نمی کند خدمات در بیمارستان ها یا نقاهتگاه ها ارائه بشود، از مردم خواست با تداوم همکاری های خود برای عبور از پیک چهارم بیماری کرونا، علی رغم پیش بینی زیرساخت های لازم، کمک کنند تا نیازی به پذیرش بیمار خارج از بیمارستان ها پیدا نکنیم.
وی، از اقدامات موثر برای کاهش بار مراجعات به بیمارستان ها به تقویت درمان های سرپایی و تجویز داروهای ضد ویروسی توسط پزشکان متخصص عفونی، ریه و ... با فرانشیز و پذیرش بیمه ها وتوزیع این داروها در داروخانه های منتخب اشاره داشت.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در ادامه این گفت و گوی زنده رادیویی به تشریح روند اعمال محدودیت های کرونایی، اعلام فراخوان بکارگیری کادر پرستاری بصورت قرارداد کاری 89 روزه، اختصاصاً برای ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا در مراکز درمانی و روند واکسیناسیون کرونا برای گروه های هدف پرداخت.
تعداد بازدید:
173
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:1 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal