مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۳
1400/02/03
مردان بیشتر از زنان به کرونا مبتلا می شوند

وبدا؛ رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: میزان ابتلا به بیماری کرونا در مردان 51 درصد و در زنان 49 درصد است.
به گزارش وبدا؛ نشست گام پنجم بسیج ملی مقابله با همه گیری کووید-19 مبتنی بر "واکسیناسیون عمومی با هدف قطع زنجیره انتقال و کاهش مرگ و میردر قالب طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع)، رئیس مرکز بهداشت، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان و جمعی از مسئولان برگزار گردید.
سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در این نشست با تبریک هفته سلامت و سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: گام پنجم طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به صورت محله محور از 20 فروردین ماه 1400 در استان آغاز شد و همزمان با سراسر کشور به مدت شش ماه ادامه دارد.
وی با اشاره به اجرای 4 گام موفق در قالب طرح مشترک وزارت بهداشت با بسیج و سپاه پاسداران به منظور مقابله با کووید 19 در استان افزود: هم اکنون گام پنجم این طرح با تاکید بر 3 محور بیماریابی گسترده، رصد و پیگیری حداکثری و ایمن‌سازی گروه‌های هدف به مرحله اجرا درآمده است.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری تاکنون بیش از 100 هزار و 27 مورد نمونه گیری تست کووید 19 انجام شده است و در این مدت 894 نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.
جزایری میزان ابتلا به بیماری کرونا در مردان را 51 درصد و در زنان را 49 درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه تراکم جمعیت بیشتر افزایش موارد ابتلا به بیماری را به دنبال دارد، میزان شیوع بیماری کرونا در شهرهای چهارمحال و بختیاری 82.5 درصد و در روستاهای استان 17.5 درصد است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: همچنین شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در گروه سنی 16 تا 45 سال حدود 54.9 درصد و در گروه سنی 5 تا 15 سال نسبت به نوع ووهان افزایش داشته است.
جزایری میزان مرگ و میرهای ناشی از کووید 19 در چهارمحال و بختیاری را کمتر از میانگین کشوری معادل 2.5 درصد و میزان بهبودی بیماران را نیز قریب به 90 درصد گزارش کرد.
وی خاطرنشان کرد: طی هفته اخیر موارد بستری ناشی از کرونا در مراکز درمانی 531 مورد بود که نسبت به قبل 32 درصد افزایش هفتگی داشته است.
جزایری افزود: به دنبال اجرای گام پنجم طرح سپهبد حاج قاسم سلیمانی، 67 تیم بازرسی در استان تشکیل شده و از 16 فروردین تاکنون بیش از 4254 مورد نظارت به منظور رعایت بهداشت در سطح شهرستان های 10 گانه انجام شده است.
وی اضافه کرد: نظارت های صورت گرفته منجر به پلمب 163 واحد متخلف و ارجاع 185 مورد پرونده به مراجع قضایی در استان شد.
جزایری با تأکید بر تداوم اعمال محدودیت های کرونایی گفت: سونامی چهارم کووید19 رکورد موج سوم بیماری را از 1101 مورد ابتلا به 2658 مورد بیمار کرونایی در استان شکسته شده است.
وی یادآور شد: از 25 اسفند 1399 تا 31 فروردین ماه 1400 بیش از 24 هزار نمونه گیری از افراد مشکوک به کووید 19 انجام شد که 10 هزار و 535 مورد آن معادل 43 درصد مثبت قطعی بیماری گزارش گردید.
جزایری اضافه کرد: همچنین در این مدت 40 هزار و 564 مورد تست رپید انجام شد که 10 درصد از این میزان نیز مثبت اعلام شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از اتمام واکسیناسیون فاز یک طی هفته آتی در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: کادر بهداشت و درمان در بخش‌های دولتی و خصوصی، بیماران خاص، پرسنل اورژانس و سالمندان مقیم آسایشگاه ها از افراد اولویت دار برای دریافت و تزریق واکسین در فاز یک بودند.
جزایری با اشاره به اینکه تاکنون چهار نوع واکسن وارد چهارمحال و بختیاری شده است گفت: با ورود محموله نوع چهارم واکسن آسترازنکا، تاکنون یک هزار و 140 مورد با تزریق این نوع واکسن در استان علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند.
وی از ورود محموله بعدی واکسن از امشب به استان خبر داد و افزود: هم اینک 61 درصد پزشکان، 60 درصد پرستاران و 55 درصد سایر کادر درمان موفق به دریافت و تزریق واکسن کرونا شده اند.
به گفته جزایری، واکسن آسترازنکا برای همه گروه های سنی و جنسی بالای 18 سال از سوی وزارت بهداشت توصیه شده است.
مسئول سازمان جامعه پزشکی استان نیز در این نشست اظهار داشت: به دنبال اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی، یکی از زیباترین جلوه های مشارکتی به منصه ظهور رسید و یکی از دغدغه های پیشین حوزه سلامت که مشارکت بین بخشی بود به یاری این طرح محقق شد.
تعداد بازدید:
202
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal