مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۴
1400/02/04
افرادی که به کروناویروس مبتلا شده و بهبود یافته اند، حداقل تا 6 هفته پس از بیماری روزه نگیرند
وبدا؛ در پیام هایی که برای روزه داری در ماه مبارک رمضان از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اطلاع رسانی به عموم مردم به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده است، به افرادی که به کروناویروس مبتلا شده و بهبود یافته اند، توصیه شده است، حداقل تا 6 هفته پس از بیماری روزه نگیرند.
به گزارش وبدا؛ همچنین در این پیام در مورد ماه رمضان در زمان همه گیری کروناویروس آمده است، رعایت اصول بهداشتی به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا از جمله شستشوی کامل دست ها با آب و صابون، رعایت فاصله با دیگران، ماندن در خانه و استفاده از ماسک در خارج از خانه در ماه مبارک رمضان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
همچنین با بیان اینکه، رعایت اصول صحیح تغذیه تاثیر مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت ها به خصوص بیماری کووید 19 دارد آمده است، با تغذیه صحیح و مصرف منابع غذایی حاوی ویتامین A ، D ، E ، C، آهن، روی و سلنیم که برای سیستم ایمنی مفیدند، نگرانی از تضعیف سیستم ایمنی و ابتلا به کووید در روزه داری کاهش می یابد.
در ادامه نیز تاکید شده است، در صورت داشتن مشکلات مرتبط با سلامت، برای اطمینان از بی ضرر بودن روزه با پزشک خود مشورت کنیم.
پرهیز از برگزاری مراسم افطاری و قراردادن نذورات خود در قالب بسته های حمایتی در اختیار نیازمندان از دیگر پیام های مورد تاکید می باشد.
همچنین در این پیام ها با بیان اینکه، در سال جاری که ساعت روزه داری طولانی است، گرسنگی و حذف وعده های غذایی به ویژه سحری باعث کاهش سیستم ایمنی بدن شده و احتمال ابتلا به کووید را افزایش می دهد آمده است، با توجه به نقش ویتامین آ در تقویت سیستم ایمنی بدن در وعده های سحر و افطار از منابع غذایی این ویتامین استفاده کنیم.
همچنین با توصیه به پرهیز از مصرف زیاد زولبیا و بامیه که حاوی مقادیر زیادی قند و چربی هستند، یادآوری شده است، روزه داری نه تنها در افراد سالم عارضه ای ایجاد نمی کند، بلکه سبب تقویت ایمنی بدن، کاهش پاسخ های التهابی زیان بار و بهبود واکنش بدن در موارد استرس می شود.
در ادامه با بیان اینکه، افراد سالم کمتر از 65 سال می توانند با رعایت موازین بهداشتی و تغذیه ای روزه بگیرند آمده است، مبتلایان به فشارخون بالا، قلبی، سرطان و دیابت بیشتر در معرض ابتلا به وضعیت شدید کووید 19 هستند، این افراد در مورد روزه داری با پزشک مشورت کنند.
در ماه مبارک رمضان نیز مانند همیشه پیروی از برنامه غذایی متنوع و متعادل یعنی تامین انواع مختلفی از مواد غذایی به تناسب با یکدیگر و مقادیر کافی از مواد مورد نیاز برای حفظ سلامت همراه با محدود نمودن غذاهای دارای چربی، کلسترول، قند، نمک و ترکیبات افزودنی توصیه می شود.
در ادامه نیز مصرف شش گروه غذایی اصلی شامل: نان و غلات، گوشت و تخم مرغ، حبوبات و مغز دانه ها، میوه ها، سبزی ها و شیر و لبنیات توصیه شده است.
تعداد بازدید:
200
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal