مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۸
1400/02/05
اختصاص سه دستگاه ام آر آی (MRI) به استان چهارمحال و بختیاری
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی چهارمحال و بختیاری از اختصاص سه دستگاه ام آر آی (MRI) برای استان خبر داد و گفت: حواله اختصاص این سه دستگاه کاربردی دریافت شده است.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی با اعلام این خبر تاکید کرد: این حواله‌ها برای شهرکرد، بروجن و لردگان دریافت شده است و براساس پیش‌بینی‌ها به تدریج وارد خواهد شد.
وی با اشاره به ورود دستگاه لیزر چشم و تصویربرداری چشم به چهارمحال و بختیاری افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قول اختصاص 2 دستگاه رادیوتراپی با کیفیت و تجهیزات لازم به مرکز استان را نیز داده است.
دکتر شیرانی تصریح کرد: قرارداد اولیه دستگاه «سی تی آنژیوگرافی» بسته شده و تجهیز بخش درمان دانشگاه علوم پزشکی به امکانات سنگین در دستور کار است.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و نیاز 15 میلیارد ریالی برای تهیه و تجهیز هر تخت آی سی یو(ICU) یادآور شد: در این مدت 34 تخت به مجموعه تخت‌های بخش آی سی یو(ICU) چهارمحال و بختیاری افزوده شد.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره زیرساخت‌های درمانی یادآور شد: در دوران شیوع ویروس کرونا تعداد دستگاه‌های «سی‌تی‌اسکن» استان از یک به سه مورد افزایش یافت.
دکتر شیرانی با اشاره به تمرکز 2 بیمارستان در هسته مرکزی شهرکرد گفت: این مورد، در زمان حوادث احتمالی، امدادرسانی را با مشکل مواجه می‌کند به‌همین منظور احداث بیمارستان یک‌هزار تخت‌خوابی در حاشیه شهر به کمک خیرین و اعتبارات ملی ضرورت دارد.
وی با اشاره به تولید واکسن کرونا افزود: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، واکسن ایرانی کرونا از تیرماه سال‌جاری وارد بازار می‌شود.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: 175 پاکبان بالای 50 سال در استان واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.
سید راشد جزایری تصریح کرد: براساس دستورالعمل‌ها برای هر چهار تا 12 هزار نفر جمعیت یک پایگاه سلامت و برای 12 هزار و 500 تا 36 هزار نفر جمعیت یک مرکز بهداشت و سلامت نیاز است.
وی یادآور شد: این در حالی است که در محله‌های کوی‌فرهنگیان، مهدی‌آباد، کوی‌ پلیس و برم‌پهنه این مراکز پیش‌بینی نشده است.
جزایری به فرسودگی تجهیزات ناوگان حمل و نقل زباله در شهرکرد اشاره و تاکید کرد: در همین راستا باید متناسب با شغل پاکبانان این دستگاه‌ها نوسازی شود و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی به‌صورت مستمر در دستور کار قرار گیرد.
شهردار شهرکرد نیز گفت: این شهرداری از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون با مجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی و کادر سلامت همکاری داشته است تا بتواند در مقابله، پیشگیری و مبارزه با این ویروس اقدامات لازم را انجام دهد..
بر اساس این گزارش، تمامی 10 شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر شیوع کرونا قرار دارند.
تعداد بازدید:
199
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal