مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۴
1400/02/06
کاهش چشمگیر رعایت پروتکل‌ها در فروردین 1400
وبدا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به نظارت‌های انجام شده در راستای اعمال محدودیت‌های هوشمند تا تاریخ 25 فروردین 1400، اظهار کرد: 4254 مورد بازرسی توسط تیم‌های اختصاصی بهداشت محیط انجام شده است و همچنین حدود 3303 مورد بازرسی نیز به‌صورت مشترک با سایر ادارات انجام شده است.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری در سی و هشتمین جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد: در همین راستا 163 واحد صنفی پلمب و برای 871 واحد صنفی نیز اخطاریه صادر شد، همچنین 185 مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی بیان کرد: درصد تعطیلی اصناف گروه شغلی دو، سه و چهار در شهرکرد و فارسان حدود 90 درصد است، شهرستان اردل با 81 درصد رتبه آخر را در عمل به مصوبه تعطیلی اصناف به خود اختصاص داده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد درخصوص روند واکسیناسیون، توضیح داد: مجموعا 21 هزار و 637 دوز واکسن در استان دریافت شده که از این تعداد 8115 دوز در دوره اول و 2433 دوز نیز در دوره دوم تزریق شده است، مجموعاً 9024 نفر از گروه‌های هدف در استان واکسینه شده‌اند.
وی افزود: تاکنون 59.7 درصد کارکنان حوزه بهداشت و 77 درصد حوزه درمان واکسینه شده‌اند و فردا آخرین مهلت فاز اول واکسیناسیون است، افرادی که در شش ماه گذشته به کرونا مبتلا شده‌اند نمی‌توانند واکسن تزریق کنند و برخی نیز تمایل به دریافت واکسن نداشتند.
جزایری با اشاره به اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری از 85 درصد در آذرماه سال گذشته به 58 درصد در فروردین 1400 کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: در طرح شهید سلیمانی حدود 62 هزار و 625 فرد در معرض تماس نزدیک با افراد مبتلا به کرونا رهگیری شدند که از این تعداد 427 نفر برای انجام تست PCR معرفی شدند، 1382 نفر به مراکز منخب کرونا ارجاع و از 43 هزار 538 نفر تست سریع انجام شد.
در پایان ناظر وزارت بهداشت و درمان در این جلسه، اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته روند واکسیناسیون در فاز یک در چهارمحال و بختیاری رضایت‌بخش بود و این واکسیناسیون طبق پروتکل‌های ابلاغی انجام شده است، فردا فاز اول واکسیناسیون در کشور به پایان می‌رسد.
دکتر سعید لک با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری 23 مرکز برای تزریق واکسن در نظر گرفته شده بود، گفت: باید برای فازهای بعدی واکسیناسیون از تمامی ظرفیت‌های بخش دولتی، خصوصی، سپاه و هلال‌احمر استفاده شود.
وی در پایان گفت: چهارمحال و بختیاری در نرخ بروز بیماری کرونا و روند بستری رتبه چهار را به خود اختصاص داده بود که اکنون به رتبه هفت رسیده است، امید است با همکاری مردم نرخ شیوع بیماری کاهشی شود.
تعداد بازدید:
155
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal