مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۶
1400/02/08
تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به مناسبت فرا رسیدن روز ایمنی و بهداشت حرفه ای

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری فرا رسیدن روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای ( هشتم اردیبهشت ماه) را به فعالین این عرصه تبریک گفت.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی با بیان اینکه، سازمان بین‌المللی کار (ILO) هر ساله روز 28 آوریل را به عنوان روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای نامگذاری نموده است. افزود: فلسفه نامگذاری این روز فراهم کردن فرصت مناسبی است تا اذهان عمومی نسبت به موضوع بهداشت و ایمنی در محیط کار حساس گردیده و ضمن ارج نهادن به زحمات کارگران، کارفرمایان و ارائه دهندگان خدمات ایمنی و بهداشت کار و ایجاد زمینه دلگرمی و بهره وری بالاتر این بخش مولد جامعه، امکانات علمی، پژوهشی و کاربردی لازم برای شناسایی مخاطرات شغلی، اجرای روش‌های صحیح کنترل و ارتقای سطح سلامت نیروی کار فراهم شود.
وی تصریح کرد: طی سال های اخیر سازمان بین المللی کار (ILO) و سازمان جهانی بهداشت (WHO) هر ساله بر اساس مسائل و مشکلات اساسی موجود در زمینه خطرات ایمنی و بهداشتی تهدید کننده سلامت نیروی کار، شعاری را مطرح می نمایند تا ضمن جلب توجه و حساسیت مسئولین، دست اندرکاران و ذینفعان، عمده ظرفیت ها ، برنامه و اقدامات موجود را بر کنترل و کاهش تاثیرات آن خطرات بر سلامت نیروی کار متمرکز نمایند .
به گفته وی، در سال جاری نیز با توجه به اپیدمی بیماری کووید 19 و درگیری همه دولت ها، کارفرمایان، کارگران و سازمان ها و تشکل ها با این چالش بزرگ و اساسی و لزوم سرمایه گذاری و کسب آمادگی برای مقابله با اثرات این موضوع، شعار روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای سال 2021" پیش بینی ، آمادگی و پاسخگویی به بحرانها – هم اکنون برای افزایش تاب آوری در نظام های ایمنی و بهداشت حرفه ای سرمایه گذاری نماییم ." انتخاب شده است.
دکتر شیرانی افزود: تجربه مواجهه با بیماری کووید 19 در بیش از یک سال اخیر، ارزش و اهمیت حفظ کارایی و پاسخگویی نظام های سلامت و توان ارائه خدمت در هر شرایطی و با مواجهه با هر مشکلی را ثابت نمود و دست اندرکاران نظام های سلامت را بیش از پیش متوجه سرمایه گذاری، تقویت و افزایش تاب آوری این نظام ها نموده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه، در کشور ما از سال های قبل در حوزه سلامت نیروی کار تشکیلات بهداشتی محیط های کاری با عناوین مختلف مانند ایستگاه های بهگر، خانه های بهداشت کارگری و مراکز بهداشت کار پیش بینی و با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی به ارائه خدمات ایمنی و بهداشتی به شاغلین مشغول می باشد افزود: در پی شیوع بیماری کووید 19 شاهد کارائی و تاثیر گذاری این تشکیلات در پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در محیط های کاری و بدنبال آن حفظ تولید و اشتغال در بنگاه های اقتصادی کشور هستیم .
دکتر شیرانی اضافه کرد: بنابراین ضرورت و مناسبت شعار امسال روز جهانی ایمنی بهداشت حرفه ای با عنوان" پیش بینی، آمادگی و پاسخگویی به بحرانها – هم اکنون برای افزایش تاب آوری در نظام های ایمنی و بهداشت حرفه ای سرمایه گذاری نماییم ." کاملاً محسوس و منطقی بوده و نشان می دهد که سرمایه گذاری در زمینه تشکیلات ایمنی و بهداشت کارگاهها و رفع موانع و مشکلات موجود برای گسترش این مراکز تا چه حد می تواند در افزایش سطح سلامت شاغلین و پیشگیری و کنترل خطرات در محیط های کاری، خصوصاً در بحرانها و چالش های غیر مترقبه موثر باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در پایان ضمن تبریک این مناسبت به کلیه کارگران، کارفرمایان، دست اندر کاران حوزه ایمنی و بهداشت حرفه ای، از زحمات این عزیزان خصوصاً در زمینه پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در محیط های کاری تقدیر نمود.
تعداد بازدید:
189
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal