مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۶
1400/02/15
بیش از 60 درصد موارد ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری ناشی از دورهمی و تجمعات خانوادگی است

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس گزارشات میدانی کارشناسان بهداشتی همچنان، بیش از 60 درصد موارد ابتلا به کرونا در این استان ناشی از دورهمی و تجمعات خانوادگی است.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: عمده موارد ابتلا به کرونا ناشی از گرفتاری های خانوادگی و فامیلی است که در پی ابتلای یکی از افراد فامیل و عدم رعایت شرایط ایزولاسیون و شرکت در مهمانی و دورهمی های خانوادگی ایجاد می شود.
وی تصریح کرد: آنچه این روزها شاهد آن هستیم روند نزولی تعداد بیماران مبتلا به کرونا است که از دو هفته گذشته در بخش سرپایی آغاز و از هفته گذشته به بخش بستری نیز تسری پیدا کرده است.
وی ابراز امیدواری کرد: با رعایت مردم این روند نزولی متوقف نشود و تسریع پیدا کند و انتظار می رود از دو سه روز آینده این سیر نزولی، تعداد بیماران بدحال و فوتی ناشی از کرونا را تحت تاثیر قرار دهد و از اواخر هفته شاهد کاهش موارد بدحال و فوتی باشیم.
دکتر شیرانی با بیان اینکه از دو هفته گذشته در موارد سرپایی و از حدود یک گذشته در موارد بستری از قله عبور کردیم یادآور شد، شهرستان بن باتوجه به تعداد موارد بستری همچنان در وضعیت قرمز و سایر شهرستان های استان در وضعیت نارنجی قرار گرفته اند که محدودیت های شرایط نارنجی در این شهرستان ها اعمال می شود.
به گفته وی، تعطیلی مشاغل سطح 3و 4 و محدودیت تردد خودروهای غیر بومی در شهرستان های نارنجی همچنان باقی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در پانزدهمین روز از اردیبهشت ماه سال 1400 در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 643 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 96 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
به گفته وی، طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 142 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 53 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر شیرانی افزود: هم اکنون 437 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 356 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی، با ابراز تاسف از اینکه، در شبانه روز گذشته 6 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش شد، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را 988 نفر اعلام کرد.
دکتر شیرانی گفت: هم اکنون 59 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
تعداد بازدید:
198
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal