مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۸
1400/02/17
رسانه های رسمی و مسئولیت پذیر در هدایت افکار عمومی نقش آفرین هستند
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: رسانه های رسمی و مسئولیت پذیر با انتشار مطالب درست و علمی همراه با راستی آزمایی، در هدایت افکار عمومی نقش آفرین هستند.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در نشست با مسئول خبرگزاری ایرنا (جمهوری اسلامی) استان اظهار داشت: مشارکت در امور تخصصی باید توسط افراد متخصص صورت پذیرد و نباید اجازه داد افراد غیرمتخصص با شبه اطلاعات بعضاً غیرعلمی درخصوص مواردی همچون بیماری کرونا و حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان که با سلامت و جان مردم سر و کار دارد اظهار نظر کنند.
دکتر شیرانی با بیان اینکه رسانه‌ها باید نسبت به مطالب منتشر شده مسئولیت پذیر باشند افزود: تعامل مسولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی با رسانه های رسمی از فعالیت غیرعلمی برخی شبکه های اجتماعی ممانعت خواهد کرد.
دکتر شیرانی با بیان اینکه انتقادات سازنده موجب پیشرفت جامعه می‌شود افزود: بدیهی ست دستگاه‌های که فعالیت گسترده تری در بخش‌های اجرایی دارند بیشتر مورد هجمه انتقادات قرار می‌گیرند، اما باید انتقادات در مورد همه ارگانها و سازمانها در نظر گرفته شود تا توسعه و پیشرفت جامعه محقق گردد.
مسئول خبرگزاری ایرنا (جمهوری اسلامی) استان هم در این نشست، سواد رسانه‌ای و اخلاق حرفه‌ای را به عنوان عناصر اصلی در فعالیت های رسانه‌ای عنوان کرد و افزود: همواره باید گزارش‌ها به صورت چندجانبه مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.
وی با بیان اینکه فعالیت گسترده در شبکه های فضای مجازی، موجب تحول اساسی در رسانه ها شده است گفت: رسانه ها با انجام وظایف دوسویه، مطالبات مردمی و مخاطبین را تشریح و سیاست‌های دولت را در جامعه تبیین می‌کنند.
وی اضافه کرد: مصاحبه صریح و شفاف مدیران با رسانه‌های رسمی، از انتشار مطالب حاشیه ای در رسانه های غیررسمی جلوگیری خواهد کرد.
تعداد بازدید:
223
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal