مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۴
1400/03/01
درصد رضایت اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری بالاتر از میانگین کشوری است
وبدا؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری ضمن تبریک فرا رسیدن 31 اردیبهشت ماه، روز ملی اهدای عضو خدمت تیم فراهم آوری اعضای استان و همه همکارانی که با عشق و دلسوزی تمام در راستای اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی و هدیه زندگی دوباره به بیماران نیازمند به پیوند عضو در تلاش هستند افزود: هم اکنون پنج پزشک متخصص مجرب از رشته های بیهوشی، داخلی، مغز و اعصاب، جراحی مغز و اعصاب، پزشک قانونی وظیفه خطیر تایید مرگ مغزی بیماران را بر عهده دارند.
به گزارش وبدا؛ دکتر فریدون رحمانی با بیان اینکه، واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از سال 1382 فعالیت خود را آغاز و این تیم جزو اولین واحدهای فراهم‌آوری در دانشگاه ها است افزود: اولین اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در استان مربوط به نوجوان 17 ساله از اهالی شهرستان لردگان بود که در تیرماه 1382 اعضای وی اهدا شد.
وی با بیان اینکه، تاکنون تیم فراهم آوری اعضای استان، جهت دریافت رضایت از 500 خانواده بیماران مرگ مغزی تلاش نموده است جهت رضایت به اهدای عضو که افزود:حدود 400 خانواده پیشنهاد اهدا را پذیرفته اند.
به گفته وی، تاکنون بیش از یک هزار عضو مناسب شامل: کبد، کلیه، قلب، پانکراس و روده با سخاوت خانواده های بیماران مرگ مغزی در استان اهدا شده است. که توسط تیم پیوند استان جدا سازی و جهت پیوند به بیماران نیازمند پیوند عضو به استان‌های تهران، اصفهان و شیراز منتقل شده است.
دکتر رحمانی با بیان اینکه، نزدیک به 60 کلیه در استان به بیماران کلیوی پیوند زده شده است. افزود: حدود 400 بیمار کلیوی در استان تحت درمان همودیالیز هستند که با دریافت کلیه به زندگی عادی و سلامتی کامل باز خواهند گشت.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه یادآور شد، درصد رضایت اهدای عضو در استان حدود 70 درصد است که این درصد در کشور زیر 50 درصد می‌باشد بنابراین می توان گفت: درصد رضایت اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری بالاتر از میانگین کشوری است.
وی، بالاترین میزان اعلام رضایت برای اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در استان را مربوط به شهرستان لردگان عنوان کرد.
وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و پذیرش بیماران کرونایی در مرکز آموزشی درمانی آیت اله کاشانی در سال 1399 ، بخش پیوند کلیه بیمارستان غیرفعال شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: ولی با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی و دقت نظر بالا همچنان رضایت گیری و جداسازی اعضای بیماران مرگ مغزی در این مرکز آموزشی و درمانی انجام می شود.
دکتر رحمانی در پایان با بیان اینکه، خداوند به خانواده های بیماران مرگ مغزی فرصتی می دهد، ضمن جلب رضای خداوند، دعای خیر خانواده ها و مادرانی که فرزندانشان با انجام عمل پیوند عضو از بستر بیماری رهایی می یابند، را بدرقه عزیز سفر کرده خود نمایند. از مردم فهیم و خانواده های محترمی که از زمان آغاز فعالیت تیم فراهم آوری عضو با اعلام رضایت خود این تیم و سیستم درمان استان را یاری نمودند صمیمانه تقدیر و تشکر نمود.
تعداد بازدید:
188
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal