مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۷
1400/03/10
سنجش کودکان دوره پیش دبستان نیز امسال در دستور کار قرار گرفت/ پیش بینی مراجعه حدود 20 هزار نوآموز به پایگاه های سنجش سلامت

وبدا؛ مدیر کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امسال سنجش کودکان دوره پیش دبستان نیز در دستور کار قرار گرفت، از پیش بینی مراجعه حدود 20 هزار نوآموز به پایگاه های سنجش سلامت استان خبر داد.
به گزارش وبدا؛ فرحناز قائد امینی در ستاد سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان با اعلام این خبر بر لزوم برنامه ریزی دقیق و منسجم برای پوشش 100 درصد سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان تاکید نمود.
وی با بیان اینکه، هر دانش آموزی که به سن ثبت نام در پایه اول دوره ابتدایی رسیده است در گذر از دروازه سلامتی سنجش، مورد ارزیابی های بینایی، شنوایی، گفتاری، ذهنی (هوش)، معاینه دهان و دندان و مراقبت های بهداشتی (قد و وزن) قرار می گیرد، از اهداف سنجش سلامت دانش آموزان به جلوگیری از بروز و تشدید بیماری ها و دسترسی به اطلاعات ارزشمند در زمینه وضعیت بهداشتی، اجتماعی و فرهنگی نوآموزان اشاره داشت.
وی، در ادامه از سنجش سلامت 11 هزار و 718 نوآموز بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی 1400-1399 خبر داد و افزود: امسال سنجش کودکان دوره پیش دبستان نیز در دستور کار قرار گرفته است.
قائد امینی گفت: سال گذشته، درصد مراجعین به پایگاه های سنجش بر اساس جنسیت شامل: 51.43 درصد پسران و 48.57 درصد دختران بوده اند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان از چالش های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان به عدم استقبال عوامل اجرایی و نیروهای رسمی جهت ادامه همکاری در سنجش با توجه به شیوع بیماری کرونا، احتمال عدم استقبال والدین جهت ارجاع فرزندانشان به پایگاه ها به واسطه عدم الزام سنجش در دوره پیش دبستان و همچنین شیوع بیماری کرونا اشاره داشت.
وی اظهار داشت: امسال پیش بینی می شود بیش از حدود 20 هزار دانش آموز بدو ورود به دبستان به پایگاه های سنجش سلامت استان مراجعه نمایند.
مدیر کل اموزش و پرورش استان از اتخاذ تمامی تمهیدات لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی در پایگاه های سنجش سطح استان خبر داد.
به گفته وی، با اضافه شدن تعداد پایگاه ها امکان دسترسی گروه های هدف به خدمات سنجش تسهیل و از تردد های بین منطقه ای در راستای کاهش خطر شیوع بیماری کرونا جلوگیری به عمل خواهد آمد.
گفتنی است، ستاد سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در هشتمین روز از خردادماه 1400 با حضور مدیر کل و جمعی از مدیران آموزش و پرورش استان تشکیل و ضمن اشاره به اقدامات خوب سال گذشته بر لزوم برنامه ریزی دقیق و منسجم برای حفظ رتبه های برتر استان در امر سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان تاکید شد.
تعداد بازدید:
268
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal