مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۷
1400/03/11
جلسه ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد

وبدا؛ مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا ، از تشکیل جلسه این ستاد با محوریت ارائه گزارش روند واکسیناسیون گروه های هدف طبق سند ملی واکسیناسیون کرونا و گزارش اقدامات کمیته های مرتبط در دهمین روز از خردادماه 1400 خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید علی درخشان افزود: در این جلسه ضمن تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید 19 و روند انجام واکسیناسیون گروه های هدف، نظرات کارشناسی در خصوص پیش بینی روند شیوع بیماری کرونا طی روزهای آتی و راه کارهایی برای مدیریت و کنترل این بیماری از سوی اعضای ستاد، اساتید هیات علمی و متخصصین مربوطه ارائه شد.
وی تصریح کرد: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان در این جلسه با بیان اینکه تا هشتمین روز از خردادماه جاری 127 هزار و 500 نمونه از بیماران مشکوک به کرونا در استان انجام شد افزود: از این تعداد نتایج حدود 45 نمونه مثبت قطعی اعلام شد.
وی گفت: دکتر رحمانی افزود: از تعداد موارد مثبت قطعی 9 هزار نفر بستری و 36 هزار نفر به صورت سرپایی درمان شدند.
به گفته وی، دکتر رحمانی با بیان اینکه مرکز آموزش درمانی هاجر (س) شهرکرد، با بستری شش هزار و 760 بیمار بیشترین آمار بیماران بستری مشکوک به کرونا در بین مراکز درمانی استان را به خود اختصاص می دهد افزود: با توجه به مثبت شدن نتیجه آزمایش سه هزار و 452 بیمار بستری، این بیمارستان، در زمینه بستری بیماران مثبت قطعی کرونا نیز مرکز آموزشی درمانی هاجر (س) در جایگاه اول قرار دارد.
درخشان گفت: وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری علی رغم وجود 4 موج شیوع بیماری کرونا در کشور تنها با دو موج شیوع بیماری کرونا مواجه شد خاطر نشان کرد: از هفته دوم فروردین ماه استان وارد موج اخیر شد و الان در انتهای آن قرار گرفته است.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: دکتر رحمانی گفت: پیک بیماری در استان مربوط به هفته چهارم فروردین و هفته اول اردیبهشت ماه 1400 بود که در هفته چهارم فرودین ماه با بستری 731 مورد بستری کرونا مثبت مواجه شدیم.
درخشان افزود: وی اظهار داشت: تعداد موارد بستری و کرونا مثبت در این موج تقریباً دو برابر اوج شیوع بیماری کرونا در آبان ماه 1399 بود و این درحالی است، که تعداد فوتی های ناشی از کرونا در موج اخیر حتی کمتر از آبان ماه سال گذشته شد.
وی گفت: دکتر رحمانی از علل کاهش چشم گیر فوتی های ناشی از کرونا در موج اخیر شیوع بیماری کرونا علی رغم دو برابر شدن آمار مبتلایان و بیماران بستری در مراکز درمانی استان به تلاش کادر درمان، تجربه مدیریتی و درمانی، همت پزشکان و متخصصین، تامین دارو با حمایت های معاونت غذا و داروی دانشگاه و حمایت و پشتیبانی مسئولین امر اشاره داشت.
درخشان افزود: وی در ادامه همچنان بیشترین موارد ابتلا، بستری و فوت ناشی از کرونا را مربوط به گروه سنی 60 سال به بالا دانست.
به گفته وی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این جلسه با بیان اینکه حرکت سینوسی و موج داراز ویژگی بیماری های ویروسی است، خاطر نشان کرد: هرچقدر میزان رعایت پروتکل های بهداشتی بیشتر باشد ارتفاع این منحنی کوتاه تر و مدت زمان شیوع بیماری و ماندگاری آن در جامعه کم تر خواهد شد.
تعداد بازدید:
353
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal