مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۵
1400/03/15
تداوم محدودیت‌ها در تعطیلات‌ خرداد 1400

وبدا؛ رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از اعمال و تداوم محدودیت‌ ها در تعطیلات‌ خردادماه‌ امسال در استان خبر داد.

به گزارش وبدا‌ به نقل از روابط عمومی معاونت‌ بهداشتی؛ سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت‌ چهارمحال بختیاری و معاونت‌ بهداشتی‌ دانشگاه علوم‌ پزشکی‌ استان‌ گفت: در اوج خیز‌ چهارم‌ کرونا با تعطیلات‌ عید سعید فطر مواجه‌ شدیم‌ و بر اساس دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌ جالبی اتخاذ شد و آن هم اعمال‌ محدودیت‌ های کرونایی‌ و عدم‌ خدمت‌ رسانی به مسافران بود و این اقدام‌ موجب شد که خیر چهارم کرونا، سینوسی نشود و برگشت پیدا‌ نکند‌.

وی افزود: با استفاده از این تجربه‌، در تعطیلات پیش رو نیز‌ محدودیت‌ های کرونایی‌ در استان آغاز می‌شود تا گام‌ های‌ موثری در جهت تامین سلامت جسمی و روانی مردم‌ برداریم‌ و شاهد‌ پیشگیری از ابتلا و شیوع‌ ویروس‌ کرونا در استان باشیم.

جزایری اضافه کرد: بر این‌ اساس از تاریخ 12 تا 16 خرداد ماه امسال، فارغ از رنگ بندی‌‌ شهرستان‌ ها، کل استان قرمز‌ در نظر گرفته خواهد شد‌ و ورود خودروهای‌ با پلاک غیر بومی به استان ممنوع است و برگشت داده خواهد شد و مشمول‌ جریمه‌ 10 میلیون‌ ریالی خواهند شد‌.

وی اظهار داشت: در ایام‌ تعطیلات، تردد بین استانی ممنوع است و جریمه‌ 5 میلیون ریالی را در بر خواهد داشت‌.

جزایری تصریح کرد: همچنین برای افرادی که قرنطینه کرونایی‌ خود را بشکنند‌ با استعلام کدملی فرد، علاوه بر برگشت‌‌ به نقاهت‌گاه‌ جریمه 2 میلیون‌ ریالی در نظر گرفته شده است‌.

وی گفت: به علت جلوگیری از انتقال و انتشار ویروس کرونا، هرگونه‌ جمع در تبلیغات انتخاباتی و در ستاد های‌ نامزدها‌ ممنوع است‌ و بیش از 15 نفر در فضای باز نباید تجمعی داشته باشند.

جزایری بیان کرد: بر اساس دستور ستاد استانی‌ مقابله با کرونا، در تعطیلات خردادماه‌ به مدت 5 روز هیچ گونه خدمات رفاهی به مسافران داده نخواهد شد‌.

وی ادامه داد: با رعایت شیوه نامه‌ های بهداشتی و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شاهد کاهش آمار مبتلایان‌، موارد بستری و میزان‌ مرگ و میر ناشی از این بیماری در‌ استان خواهیم بود‌.

انتهای پیام/ع
تعداد بازدید:
167
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal