مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۵
1400/03/18
ثبت دومین روز بدون فوتی ناشی از کرونا در چهارمحال و بختیاری /همچنان محافل و دورهمی های خانوادگی عامل و مقصر اصلی انتقال بیماری کرونا است
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری از ثبت دومین روز بدون فوتی ناشی از بیماری کرونا در خردادماه 1400 در این استان خبر داد.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در هفدهمین روز از خردادماه 1400 در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 221 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 68 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
به گفته وی، طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 29 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 38 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر شیرانی افزود:هم اکنون 208 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 156 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی در ادامه با ابراز خرسندی از اینکه در شبانه روز گذشته مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش نشد افزود: مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری کماکان 1108 نفر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تعداد بیمارانی که هم اکنون با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند را 26 نفر اعلام کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه کماکان روند شیوع بیماری کرونا در استان نزولی است افزود: البته بعضاً در برخی از مناطق استان این روند نزولی، متوقف و حتی افزایشی می شود اما بطور کلی روند شیوع بیماری در استان کاملاً نزولی است.
دکتر شیرانی با بیان اینکه، به شدت رعایت پروتکل های بهداشتی بویژه زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در استان کاهش یافته است، نسبت به خطر افزایش شیوع بیماری کرونا هشدار داد.
به گفته وی، بر اساس اطلاعات اخذ شده از بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان، همچنان دورهمی ها، محافل و مجامع خانوادگی و فامیلی بیشترین نقش را در انتقال بیماری ایفا می کند و قریب به 70 درصد موارد ابتلا ناشی از شرکت در محافل و مهمانی های خانوادگی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی آخرین وضعیت پاندمی کووید 19 در چهارمحال و بختیاری، هم اینک 7 شهرستان شامل اردل، بروجن، سامان، شهرکرد، فارسان، کیار و لردگان در وضعیت نارنجی کرونایی و 3 شهرستان شامل خانمیرزا، بن و کوهرنگ در وضعیت زرد قرار دارند.
وی اضافه کرد: محدودیت ها کماکان بر اساس رنگ بندی ها اعمال و رنگ بندی ها تعیین می کنند که چه محدودیت های در هر شهرستان اعمال شود.
به گفته وی، کلیه محدودیت های مناطق با وضعیت نارنجی همچنان در این شهرستان ها ادامه دارد.
تعداد بازدید:
225
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal