مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۶
1400/03/19
همچنان بیشترین قربانیان کرونا در چهارمحال و بختیاری از میان مسن سالان است

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: کماکان بیشترین گره سنی مبتلا به کرونا مربوط به میانسالان یعنی گروه سنی حدود 25 تا 55 سال است. اما بیشترین عوارض و فوتی ها مربوط به گروه سنی 70 سال به بالا است.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: طی روزهای اخیر و از جمله امروز همه فوتی های ناشی از کرونا مربوط به گروه سنی 70 سال به بالا بوده است.
وی تصریح کرد: این نشان می دهد، بی مبالاتی و عدم رعایت موازین بهداشتی از سوی جوانترها و مسن سالان موجب انتقال بیماری به درون خانواده ها و گرفتار شدن مسن سالان و افراد دارای بیماری زمینه ای می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه در حال حاضر به لحاط میزان بروز بیماری و ابتلای موارد جدید، شهرستان های دارای وضعیت نارنجی در یک رنج هستند و شیوع بیماری در هیچ شهرستانی نسبت به سایر شهرستان ها بیشتر نیست افزود: به لحاظ میزان بروز بیماری بطور کلی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون دو شهرستان لردگان و کوهرنگ جز شهرستان های با شیوع کمتر هستند و نسبت به سایر شهرستان ها و جمعیتشان موارد ابتلا در این دو شهرستان کمتر بوده است.
وی تصریح کرد: میزان شیوع بیماری در 3 شهرستان دارای وضعیت زرد یعنی شهرستان های کوهرنگ، بن و خانمیرزا نیز نسبت به سایر شهرستان های استان کمتر است.
دکتر شیرانی در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در هجدهمین روز از خردادماه 1400 در چهارمحال بختیاری اظهار داشت : طی 24 ساعت گذشته 352 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 58 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
به گفته وی، طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 75 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 34 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: هم اکنون 228 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 166 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی با ابراز تاسف از اینکه در شبانه روز گذشته 3 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش شد و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری 1111 نفر است.
دکتر شیرانی اظهار داشت: هم اکنون 26 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
تعداد بازدید:
218
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:3
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal