مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۶
1400/03/21
رعایت پروتکل های بهداشتی برای همه افراد الزامی است

وبدا؛ رییس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد هشدار داد: رعایت پروتکل‌‌ های بهداشتی برای افرادی که واکسن کرونا تزریق کرده اند و یا حتی این بیماری را پشت سر گذاشته اند، ضروری است.

به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی با اعلام اینکه افرادی که به کووید 19 مبتلا می‌شوند به طور طبیعی با آنتی بادی تولید شده در بدن، نسبت به ابتلای مجدد به این بیماری ایمن و مقاوم هستند تصریح کرد: درصد ابتلای مجدد افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده اند در شش ماه اولِ گذر از بیماری، نسبت به افرادی که تا به حال بیماری کووید19 را تجربه نکرده بسیار پایین است اما به منزله این نیست که به طور قطعی نسبت به بیماری ایمن هستند و براساس تحقیقات ابتلای مجدد در برخی موارد وجود داشته است.
وی با اشاره به رفتارهای غیرقابل پیش بینی این ویروس منحوس گفت: حتی ممکن است در مواردی، افراد در ابتلای مجدد به بیماری کرونا با حال وخیم تر و بدتر درگیر این ویروس نامنحوس شوند.
وی با بیان اینکه همچنان درمان اختصاصی برای این بیماری وجود ندارد گفت: شدیداًً توصیه می‌شود افرادی که واکسن کرونا تزریق کرده اند و یا حتی این بیماری را پشت سر گذاشته اند، رعایت پروتکل های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.
دکتر شیرانی هشدار داد: زندگی هنوز به حالت عادی بازنگشته است و هر گونه سهل انگاری و غفلت در رعایت شیوه نامه های بهداشتی تهدیدی برای سلامتی خواهد بود.
وی یادآور شد: برای بازگشت زندگی به حالت عادی، باید ایمنی دسته جمعی نسبت به ویروس کرونا در جامعه ایجاد شود که مستلزم مقاوم شدن دو سوم جمعیت کشور یا از طریق تزریق واکسن و یا تولید آنتی بادی ناشی از ابتلا به بیماری در افراد می باشد، که این مهم هنوز در کشور محقق نشده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در تشریح آمار جدید بیماری کرونا در استان در بیستمین‌ روز از خرداد ماه سال 1400 اعلام کرد: طی 24 ساعت گذشته 516 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 88 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

وی گفت: طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 114 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 26 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.

دکتر شیرانی ادامه داد: هم اکنون 233 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 178 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

وی گفت: خوشبختانه طی 24 ساعت گذشته مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش نشد و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری همان 1113 نفر است.

دکتر شیرانی افزود: هم اکنون 25 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

وی در پایان یادآور شد: بر اساس بررسی آخرین وضعیت پاندمی کووید19در چهارمحال و بختیاری، هم اینک 7 شهرستان شامل اردل، بروجن، سامان، شهرکرد، فارسان، کیار و لردگان در وضعیت نارنجی کرونایی و 3 شهرستان شامل خانمیرزا، بن و کوهرنگ در وضعیت زرد قرار دارند.
تعداد بازدید:
188
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal