مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۹
1400/03/22
در شرایط کنونی افزایش مجدد شیوع بیماری کرونا خطرآفرین است
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: اگر چه روند شیوع بیماری کرونا کاهشی است اما از سرعت کاهش آن طی هفته های گذشته کاسته شده است.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: علاوه براین در حال حاضر تجمعاتی برپا است که در آن رعایت پروتکل های بهداشتی بویژه رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: مسافرت ها، تفریحات و تجمعات و برپایی مهمانی ها و دورهمی ها در شرایطی که میزان کاهش شیوع بیماری کرونا به سطح دلخواه نرسیده و امکان اوج گیری مجدد بیماری وجود دارد، بسیار نگران کننده است.
دکتر شیرانی گفت: در چنین شرایطی در صورت افزایش مجدد شیوع بیماری با شدت گرفتن بیماری و شرایط سخت تری مواجه خواهیم شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در بیست و دومین روز از خرداد ماه سال 1400 در چهارمحال و خبتیاری اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 229 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 44 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
وی اضافه کرد: طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 43 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 15 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر شیرانی گفت: هم اکنون 217 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 169 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی با ابراز تاسف از اینکه، طی 24 ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش شد افزود: مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری 1117 نفر است.
به گفته وی، هم اکنون 25 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
دکتر شیرانی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کووید 19 تا کنون 135 هزار و 461 نمونه گیری از بیماران مشکوک به بیماری کرونا انجام و ابتلای 46 هزار و 527 نفر به این بیماری قطعی شده است.
تعداد بازدید:
237
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal