مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۷
1400/03/25
تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی برای اولویت قراردادن شهرستان لردگان در برنامه های حمایتی وزارت بهداشت و درمان کشور

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی در جلسه ای با حضور معاون درمان وزارت بهداشت و درمان، نماینده مردم شهرستان های لردگان و خانمیرزا و جمعی از معاونین و مدیران حوزه سلامت استان با اشاره به مشکلات عدیده در حوزه بهداشت و درمان شهرستان لردگان بر ضرورت اولویت قراردادن این شهرستان در برنامه های حمایتی وزارت بهداشت تاکید نمود.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی ضمن تقدیر از نماینده مردم شهرستان های لردگان و خانمیرزا برای فراهم شدن مقدمات حضور دکتر جان بابایی در شهرستان لردگان اظهار داشت: پیش از رسیدن به شهرستان لردگان از شهرستان تازه تاسیس خانمیرزا گذر کردیم که در آن ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در آن شایسته مردم آن نیست.
وی، ضمن تقدیر از استقبال دکتر جان بابایی از تجهیز مرکز بهداشت خانمیرزا، ایجاد ستاد شبکه در این شهرستان و جایگزین نمودن یک مرکز بهداشتی و درمانی مجهز را از ضروریات حوزه بهداشت و درمان این شهرستان برشمرد.
دکتر شیرانی ایجاد یک بیمارستان 32 تختخوابی و پایگاه اورژانس با توجه به بعد مسافت این شهرستان تا مرکز استان و حجم تردد ها در این منطقه را از دیگر نیازهای شهرستان خانمیرزا برشمرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در ادامه به مشکلات بیمارستان شهدا لردگان اشاره داشت و افزود: تخت های ویژه در ICU و CCU مناسب نیستند.
دکتر شیرانی، نداشتن دستگاه MRI و فرسوده و قدیمی بودن دستگاه سی تی اسکن را از دیگر مشکلات حوزه سلامت شهرستان لردگان برشمرد و اظهار داشت: با توجه به مسیر پر پیچ و خم و طولانی این شهرستان تا مرکز استان که تنها یک دستگاهMRI و تنها دستگاه موجود را دارا است، از عمده ترین مشکلات حوزه درمان در این شهرستان نداشتن دستگاه MRI است.
وی، اورژانس 115 و حوزه بهداشت را از حوزه های پر هزینه و بدون درآمدزایی برشمرد و افزود: این مشکل مشکل کلی و مربوط به کل استان است.
دکتر شیرانی ادامه داد: مشکل اختصاصی شهرستان لردگان کمبود نیرو در قالب پزشک خانواده است بویژه در مناطق صعب العبور است که نیازمند ایجاد جذابیت های استخدامی برای تامین نیرو است.
وی همچنین به ضعف تجهیزات آزمایشگاهی در این شهرستان اشاره و خواستار مساعدت و حمایت های معاونت بهداشتی و وزارت بهداشت برای رفع این مشکلات شد.
گفتنی است، دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت و درمان در بیست و چهارمین روز از خردادماه 1400 به منظور بازدید از مراکز درمانی شهرستان لردگان و ارزیابی روند ارائه خدمات به بیماران به چهارمحال و بختیاری سفر نموده است.
تعداد بازدید:
294
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal