مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۱۰
1400/03/27
500 بازرس بهداشتی فرآیند انتخابات در شعب اخذ رأی را نظارت می کنند

وبدا؛ رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از معرفی 500 بازرس جهت نظارت بر رعایت پروتکل ها ی بهداشتی حین برگزاری فرآیند انتخابات در شعب اخذ رأی استان خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری در چهل و دومین نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در خصوص بررسی اعمال پروتکل های بهداشتی در شعب اخذ رأی گفت: به دنبال ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی انتخابات 28 خرداد 1400 از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا، تمهیدات لازم در استان چهارمحال و بختیاری درنظر گرفته شده است.
وی افزود: امسال از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، 500 نیروی بازرس به عنوان ناظر بهداشتی ثابت و سیار، رعایت شیوه نامه های بهداشتی را حین برگزاری فرآیند انتخابات در شعب اخذ رای شهرستان های 10 گانه استان نظارت می کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: مقرر بود در چهارمحال و بختیاری مشابه با سایر استان‌های کشور، ستادهای انتخاباتی و تبلیغاتی در فضای باز دایر شود که متاسفانه با فعالیت در فضای بسته (مغازه‌ها و پاساژها و ...)، کمیته نظارت با محوریت فرمانداران و عضویت دانشگاه علوم پزشکی، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و... تشکیل و تذکرات و اخطارها به متخلفان داده شد.
وی با اشاره به نظارت و بازدید از جانمایی شعب اخذ رای در شهرستان های 10گانه استان گفت: چیدمان درست صندلی و میز ها، در نظر گرفتن حداقل 8 متر مربع فضای فیزیکی برای هر نفر، استفاده از 30 درصد فضای موجود، استفاده از وسایل شخصی همچون خودکار و مواد ضدعفونی در زمان برگزاری انتخابات از جمله مواردی است که باید در شعب اخذ رای در نظر گرفته شود.
جزایری ادامه داد: سلامت کلیه عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسان دخیل در فرآیند انتخابات، از طریق اپلیکیشن ماسک بررسی خواهد شد.
وی ادامه داد: انجام رپید تست کرونا برای کلیه عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی و خبرنگاران از سه شنبه 25 خرداد ماه در استان آغاز شده است.
جزایری افزود: به منظور کنترل بیماری کرونا و با هدف بیماریابی و افزایش اطمینان مردم از سلامت عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات، 17 هزار و 500 عدد تست رپید کرونا در اختیار شهرستان ها قرار داده شده است.
وی افزود: اولویت برگزاری انتخابات در فضای باز با رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و گندزدایی محیط می باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: امسال برای اولین بار با مشارکت وزارت ارتباطات و بهداشت، نرم افزار شعبه یاب جهت اخذ رای برای دسترسی به شعب کم تراکم پیش‌بینی شده است.
جزایری ادامه داد: به منظور حفظ حقوق اجتماعی برای بیمارانی که در قرنطینه به سر می‌برد شعبه اخذ رأی اختصاصی در بیمارستان‌ها و مراکز کووید 19 در شهرستان های 10گانه استان با رعایت اصول بهداشتی در نظر گرفته شده است.
تعداد بازدید:
246
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal