مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۹
1400/04/02
کرونا در سایه عادی انگاری مردم، همچنان قربانی می گیرد

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: با ثبت 3 فوتی جدید ناشی از کرونا در شبانه روز گذشته شمار فوتی های ناشی از این بیماری از ابتدا تا کنون در استان به 1137 نفر رسید.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در دومین روز از تیرماه 1400 اظهار داشت: در شبانه روز گذشته 342 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 64 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
به گفته وی، طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 81 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 24 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر شیرانی افزود: هم اکنون 178 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 137 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی با بیان اینکه، هم اکنون 25 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند بر لزوم تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی بویژه رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک تاکید نمود.
دکتر شیرانی با بیان اینکه، بر اساس بررسی آخرین وضعیت پاندمی کووید 19 در چهارمحال و بختیاری، هم اینک 5 شهرستان شامل اردل، بن، سامان، کوهرنگ، خانمیرزا در وضعیت زرد کرونایی و 5 شهرستان مابقی در وضعیت نارنجی قرار دارند افزود: همچنان بار ویروس بویژه در شهرستان های پر جمعیت تر استان بالا است و در صورت هرگونه ساده انگاری در رعایت دستورالعمل های بهداشتی با شروع موج پنجم شیوع بیماری کرونا مواجه خواهیم شد.
وی در ادامه، تعداد نمونه گیری های انجام شده از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را 139 هزار و 161 مورد اعلام کرد و افزود: تاکنون ابتلای 47 هزار و 538 نفر به کرونا در استان قطعی شده است.
تعداد بازدید:
177
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal