مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۵
1400/04/17
وضعیت شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری هم اکنون با ثبات، اما بسیار شکننده است

وبدا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه، در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از شهرستان های 24 استان کشور در وضعیت قرمز قرار دارند افزود: خوشبختانه وضعیت چهارمحال و بختیاری دارای ثبات و کنترل شده است ولی وضعیت رنگبندی شیوع کرونا شکننده است.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری در گفتگوی بخش خبری 20 مرکز استان در شانزدهمین روز از تیرماه 1400، به تشریح آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری پرداخت و درخصوص گسترش سوش جدید ویروس جهش یافته موسوم به دلتا و پیک پنجم شیوع بیماری کووید19 در بعضی از استان های کشور هشدار داد.
به گفته وی، بر اساس آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا هم اکنون شش شهرستان اردل، بروجن، فارسان، شهرکرد ، کیار و لردگان در وضعیت نارنجی و شهرستان های بن، سامان ، خانمیرزا و کوهرنگ در وضعیت زرد قرار دارند.
جزایری با بیان اینکه، رعایت پروتکل های بهداشتی در ابعاد مختلف بسیار ضروری است. افزود: شاخص بهداشت فردی متاسفانه بسیار پایین آمده و به 80 درصد رسیده است.
وی اضافه کرد: باید همچنان شست و شوی دست ها، ضدعفونی سطوح رعایت شود، تصور عدم انتقال ویروس کرونا از طریق سطوح آلوده کاملا اشتباه است.
وی گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در صنوف و اصناف استان به 73 درصد رسیده است.
وی افزود: شاخص استفاده از ماسک، بویژه از سوی دریافت کنندگان خدمات و مردم عادی به 65 درصد رسیده است و این درحالی است که، استفاده 85 درصدی از ماسک برای کنترل اپیدمی کووید 19 ضروری است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد همچنین متذکر شد، فاصله اجتماعی باید همچنان رعایت و در هر شرایطی افراد باید در تجمعات فاصله دو متری خود با دیگران را رعایت نمایند.
وی خاطر نشان کرد: زنگ خطر شیوع ویروس جهش یافته دلتا در کشور به صدا درآمده و کشور وارد موج پنجم شیوع بیماری شده است.
به گفته وی، تاکنون مورد مثبت قطعی مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا در استان گزارش نشده است و نمونه ارسالی از پنج بیمار مشکوک به ویروس نوع دلتا کرونا که از استان های جنوبی و جنوب شرقی کشور و عتبات به استان بازگشته اند به انستیتوپاستور تهران ارسال و امیدوار هستیم پاسخ آنها منفی باشد.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: درحال حاضر، 42 درصد نمونه های مشکوک به کرونا مثبت اعلام می شود که این امر بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی می افزاید.
تعداد بازدید:
238
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal