مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۳۰
1400/04/23
شناسایی 3 بیمار مبتلا به ویروس نوع دلتا در چهارمحال و بختیاری
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: 3 مورد قطعی ابتلا به ویروس نوع دلتا در استان شناسایی شد.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید  شیرانی با بیان اینکه این بیماران کسانی هستند که از خارج استان وارد استان شده اند  افزود: 2 نفر از مبتلایان از عراق و یک نفر از شهرستان بم وارد استان شده اند.
وی تصریح کرد: با ارسال آزمایشات این افراد مشکوک به تهران و مثبت شدن نتیجه آزمایشاتشان، به طور قطع و یقین ورود ویروس نوع دلتا به استان به اثبات رسید.
گفته وی، هم اکنون چرخش ویروس بشکل عمودی است اما از این پس شاهد چرخش افقی ویروس دلتا نیز خواهیم بود.
دکتر شیرانی از مشخصه های ویروس نوع دلتا به گرفتار شدن افرادی که پیش از این به انواع دیگر ویروس کرونا مبتلا شده اند و یا حتی کسانی که واکسن کرونا تزریق نموده اند اشاره داشت.
وی، قدرت سرایت پذیری و بیماری زایی زیاد را از دیگر ویژگی های ویروس نوع دلتا برشمرد و نسبت به گرفتاری بیشتر نوجوانان و جوانان هشدار داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید و افزود: باید با انجام اقدامات احتیاطی کمک کنیم تا در این موج گرفتاری شدید نداشته باشیم.
دکتر شیرانی در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در بیست و سومین روز از تیرماه 1400 با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا د ر استان افزایش است افزود: طی 24 ساعت گذشته 585 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 119 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
به گفته وی، طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 152 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 25 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر شیرانی افزود: هم اکنون 224 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 158 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با ابراز تاسف از اینکه طی 24 ساعت گذشته 4 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش شد،  مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را 1169 نفر اعلام کرد.
به گفته دکتر شیرانی، هم اکنون 18 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
تعداد بازدید:
670
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:31
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal