مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۳
1400/05/09
سه گروه پرخطر دیگر علیه کرونا واکسینه خواهند شد


وبدا؛ رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از هفته آینده، فرایند واکسیناسیون سه گروه پرخطر دیگر در استان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش وبدا به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی؛ سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با واکسیناسیون پنج گروه پرخطر همزمان با عید سعید غدیرخم، وارد فاز سوم سند ملی واکسیناسیون خواهیم شد.

وی افزود: گروه اول دریافت کننده واکسن کرونا افراد بالای 18 سال دیابتی وابسته به انسولین بودند که فرایند واکسیناسیون آن ها در استان آغاز شد.

جزایری اضافه کرد: گروه دوم فرهنگیان هستند که مرحله اول واکسیناسیون آن ها در بازه زمانی 9 مردادماه تا 25 مردادماه و فاز دوم از هشتم شهریورماه 1400 انجام خواهد شد تا از ابتدای مهرماه و بازگشایی مدارس با اطمینان خاطر در کلاس درس حاضر شوند.

وی اظهار داشت: گروه سوم دریافت کننده واکسن کرونا، اصحاب رسانه و خبرنگاران هستند که از گروه های پرخطر محسوب می شوند و فرایند واکسیناسیون آن ها از هفتم مردادماه در استان آغاز شد.

جزایری تصریح کرد: از روز شنبه فرایند واکسیناسیون گسترده خبرنگاران و اصحاب رسانه بر اساس لیست ارسالی از سوی معاونت مطبوعاتی و فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تداوم خواهد یافت.

وی گفت: گروه چهارم، حمل و نقل درون شهری، تاکسی ها و اتوبوس های درون شهری وبرون شهری هستند که فرایند واکسیناسیون آن ها از هفتم مردادماه 1400 در استان آغاز شد.

جزایری بیان کرد: زندانیان گروه پنجم دریافت کننده واکسن کرونا هستند و تمامی گروه های سنی در زندان علیه این ویروس واکسینه خواهند شد.

وی افزود: از هفته آینده، فرایند واکسیناسیون سه گروه پرخطر دیگر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

جزایری اضافه کرد: بانک ها و کارمندان بانک به عنوان اولین گروه پرخطر، که به زودی علیه ویروس کرونا واکسینه خواهند شد.

وی اظهار داشت: اساتید دانشگاه و حوزه نیز گروه دومی هستند که فرایند واکسیناسیون آن ها از هفته آینده شروع خواهد شد.

جزایری تصریح کرد: گروه سوم دریافت کننده واکسن کرونا در هفته آینده، کارکنان مراکز تعویض پلاک هستند.

وی گفت: پیش بینی می شود که فرایند واکسینایون فرهنگیان تا یک ماه دیگر به پایان برسد و پس از آن وارد فاز چهارم تزریق واکسن کرونا شامل سایر گروه های هدف خواهیم شد.

جزایری ادامه داد: درحال حاضر گروه سنی 58 سال به بالا در استان واکسن کرونا را دریافت می کنند و امیدواریم با سرعت بخشیدن به فرایند واکسیناسیون هر چه زودتر گروه سنی 55 سال به بالا را اعلام کنیم تا زمینه ثبت نام آنان در سامانه فراهم شود و بتوانیم آن‌ها را تحت پوشش واکسیناسیون کرونا قرار دهیم.
تعداد بازدید:
254
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:5
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal