مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۹
1400/05/16
تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به مناسبت روز خبرنگار

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در پیامی فرارسیدن 17 مردادماه روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران، اصحاب رسانه، مطبوعات، فعالان شبکه های اجتماعی و فضای مجازی تبریک گفت.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در این پیام گفت: هفدهم مرداد که با نام شهید صارمی به عنوان روز خبرنگار نام‌گذاری شده، در سالی که نظام سلامت همچنان در جدال با ویروس کرونا، شهدای بسیاری را تقدیم کرده است، رنگ تازه‌ای دارد. خبرنگاران از ابتدای شیوع ویروس کرونا و حتی قبل‌تر از آن، قریب به دو سال است که در کنار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته و مسیر صحیح اطلاع رسانی و آموزش عمومی را با خلاقیت و نوآوری خود ایجاد کردند.
وی افزود: خبرنگاری در زمره سخت ترین شغل های جهان بشمار می آید و فعالیت خبرنگاران در این برهه از زمان با عالم گیری کرونا بیشتر از همیشه به چشم جامعه آمده است. حضور خبرنگاران در بیمارستان‌ها، افزایش سطح آگاهی مردم از شرایط فعلی، پیگیری و انعکاس مشکلات بیماران و دغدغه‌مندی آنها باعث می‌شود که مسئولان نظام سلامت پرتلاش‌تر به خدمت بپردازند و این موضوع بی‌گمان باعث افزایش رضایت از نظام سلامت می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری افزود: خبرنگار ذهن بیدار جامعه و همراه نظام سلامت برای ارائه آموزش‌های صحیح به مردم برای پیشگیری است و به خصوص در دوران شیوع ویروس کرونا این همراهی صمیمانه جای تقدیر و تشکر فراوانی دارد. زیرا اگر این همراهی و همکاری از طرف رسانه‌ها و خبرنگاران برای انعکاس اخبار صحیح درباره کرونا نبود، این جای خالی با اخبار جعلی و شایعه‌ها پر می‌شد و آرامش روحی و روانی جامعه برای مقابله با ویروس کرونا بر هم می‌ریخت.
وی اضافه کرد: اطلاع رسانی به موقع و صحیح خبرنگاران در مسیر مقابله با شایعه‌ها و سودجویان و منتشرکنندگان اخبار جعلی، کمک موثر و ارزشمندی برای جامعه به حساب می‌آید و مردم نیز قدردان این ذهن‌های بیدار و پویا هستند.
دکتر شیرانی یادآور شد: کار رسانه تعطیلی ندارد و حتی در دوران شیوع ویروس کرونا، فعالیت و تلاش رسانه‌ها و خبرنگاران بیشتر از همیشه شد. زیرا در این شرایط است که جامعه به اطلاعات صحیح، علمی و تایید شده از طرف متخصصان و پزشکان نیاز دارد و این خبرنگاران هستند که با شیوه‌های نوین و گوناگون خود، وظیفه انتقال مفاهیم آموزشی و اطلاع رسانی صحیح و علمی را بر عهده می‌گیرند. نکته این‌جاست که خبرنگاران به عنوان دریافت کننده مفاهیم و آموزش‌های علمی، به عنوان تسهیل کننده عمل کرده و آن مفاهیم را به شیوه‌ای به مخاطب خود عرضه می‌کنند که بهتر درک شده و اجرایی شود.
وی ضمن گرامی‌داشت یاد شهدای عرصه خبر و رسانه، یاد عزیزان مدافع سلامت که در مسیر مقابله با ویروس کرونا به شهادت رسیدند را گرامی داشت و از مردم، اصناف و همه گروه‌های اجتماعی خواست با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و شست‌وشوی مداوم دست‌ها در مسیر پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا محکم‌تر قدم بردارند.
دکتر شیرانی در پایان همچنین از خبرنگارانی که طی این یک سال و نیم همراه دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان تلاش کردند تا جان مردم را از خطر بیماری کووید 19 در امان بدارند تشکر کرد و گفت: هم اکنون که در شرایط بحرانی شیوع بیماری قرار داریم همه باید در کنار هم برای شکست این ویروس منحوس تلاش کنیم تا سلامت را به سرزمین‌مان برگردانیم.
تعداد بازدید:
533
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal