مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۳
1400/05/20
الزام رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مراسمات عزاداری ماه محرم

وبدا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از الزام رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچون استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و برگزاری مراسمات در فضای باز همزمان با ایام ماه محرم خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری در تشریح این خبر گفت: به علت اینکه هم اکنون در اوج خیز پنجم شروع ویروس کرونا در کشور و استان قرار داریم، شرایط محرم امسال با سال گذشته متفاوت است.
جزایری افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا دسته روی، حرکت هیئت ها، پذیرایی، توزیع نذورات و برپایی ایستگاه صلواتی در ایام سوگواری عزاداری حسینی در ماه محرم و صفر ممنوع است و برگزاری مراسم تنها در فضای باز به مدت 2 ساعت و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی امکان پذیر است.
رییس مرکز بهداشت استان در ادامه در تشریح آمار جدید بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری در نوزدهمین روز از مردادماه سال 1400 عنوان کرد: طی 24 ساعت 1592 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 204 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
جزایری خاطرنشان کرد: طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 562 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 80 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: هم اکنون 572 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 447 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
جزایری ادامه داد: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 3 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش شد و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری 1251 نفر است.
وی یادآور شد: هم اکنون 60 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
به گفته جزایری؛ در حال حاضر تمامی شهرستان های 10 گانه استان در وضعیت قرمز به لحاظ شیوع بیماری کرونا قرار گرفته اند.
تعداد بازدید:
263
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal