مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۲۷
1400/05/24
در خط مقدم‌ مبارزه با کرونا ایستاده‌ایم

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در خط مقدم‌ مبارزه با کرونا ایستاده ایم و تلاش شبانه روزی کادر درمان به منظور پیشگیری‌ از این‌ بیماری ادامه دارد‌.

به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: تنها 40 درصد دستورالعمل های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری رعایت و این موضوع موجب تشدید نگرانی ها و افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان می‌شود‌.

وی با اشاره به اینکه تنها 50 درصد در کشور به شیوه نامه‌ های بهداشتی توجه می‌شود‌، افزود: ویروس نوع‌ دلتا بیشتر در کمین کودکان، جوانان و نوجوانان است بنابراین توجه به شیوه‌نامه‌ها از سوی مردم ضروری‌ است‌.

دکتر شیرانی اضافه کرد: در چهارمحال و بختیاری به لحاظ زیرساخت های بهداشتی‌ و درمانی جزء استان های ضعیف کشور هستیم.

وی اظهار داشت: 90 درصد امکانات‌ و زیرساخت‌های‌ بهداشتی‌ و درمانی‌ استان در بخش‌ خصوصی‌ و دانشگاهی است و کمکی به بخش درمان‌ نمی‌‌شود‌.

دکتر شیرانی‌‌ با اشاره به اینکه در 12 ماه اول شیوع بیماری کووید_19، به لحاظ پیشگیری در استان بسیار خوب عمل نموده‌ایم‌، تصریح کرد:چهارمحال و بختیاری از 6 شش ماه گذشته تا کنون به لحاظ شیوع بیماری کرونا متاسفانه جزء‌ 10 استان اول کشور قرار گرفته است‌.

وی گفت: با طغیان‌ دلتا در چهارمحال و بختیاری مواجه‌ هستیم و بیش از 800‌ بیمار کرونایی در بخش های درمانی استان بستری هستند‌.

دکتر شیرانی بیان کرد: بیش از 70 درصد تخت های بیمارستانی استان تکمیل شده است.

وی افزود: لازمه‌‌ی مدیریت و کنترل بیماری کرونا همکاری و همراهی مردم‌ و دستگاه‌های مربوطه است‌.

دکتر شیرانی اضافه کرد: در خط مقدم‌ مبارزه با کرونا ایستاده ایم و تلاش شبانه روزی کادر درمان به منظور پیشگیری‌ از این‌ بیماری در چهارمحال و بختیاری همچنان‌ ادامه دارد‌.

وی اظهار داشت: هیچ معجزه رخ نخواهد داد و تا به حال هیچ یافته جدید علمی به‌ منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و درمان‌ این بیماری وجود ندارد‌.

دکتر شیرانی تصریح کرد: بیماران مبتلا به کرونا و افراد مشکوک‌ به کووید‌_19، نباید از منزل خارج شوند‌.

وی گفت: مردم به اطلاعات کذب در مورد بیماری کرونا توجه نکنند‌.

دکتر شیرانی بیان کرد: حمایت از بیماران‌ کرونایی‌ باید در دستورکار همه ارگان‌ ها و اولیت‌ کاری دستگاه های اجرایی‌ و خدمات رسان در استان باشد‌.

وی ادامه داد: موج‌ پنجم‌ شیوع بیماری کووید_19، آخرین‌ موج سنگین بستری در ایران خواهد بود و اگر مردم تا سه هفته رعایت دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند از این موج هم به سلامت و با تعداد تلفات کمتری عبور خواهیم کرد‌.

انتهای پیام/ع
تعداد بازدید:
220
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal