مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۳/۲۸
1400/05/26
مراجعه حدود 1300 بیمار تنفسی بدحال بار سنگینی بر کادر بهداشت و درمان تحمیل می نماید

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ارتباط زنده تلفنی در شبکه استانی جهانبین در بیست و ششمین روز از مردادماه 1400 با بیان اینکه عموم مردم مطلع هستند این روزها در سخت ترین و بحرانی ترین شرایط در طول مدت شیوع بیماری کرونا قرار گرفته ایم افزود: تعداد بیماران بویژه بیماران بستری افزایشی است و روزانه بیش از 800 بیمار خدمات بستری دایم و نزدیک به 500 بیمار خدمات درمانی 2تا 3 ساعته دریافت می نمایند.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی گفت: مراجعه حدود 1300 بیمار تنفسی بدحال بار سنگینی بر کادر بهداشت و درمان تحمیل می نماید.
وی با ابراز تاسف از اینکه  این روزها بیمارانی به مراکز درمانی مراجعه می نمایند که طی 10 تا 15 روز گذشته درمان های متعدد را دریافت و پاسخی نگرفته اند. یادآور شد، مراجعه بیماران بدحال و تعداد بالای مرگ و میر ناشی از کرونا، فشار بیشتری را به کادر درمانی تحمیل می نماید.
به گفته وی، به لحاظ دارو و تجهیزات مشکل عمده ای در استان وجود ندارد و مصرف داروها مدیریت می شود.
دکتر شیرانی ابراز امیدواری کرد: مردم از فرصت تعطیلات استفاده و علاوه بر خودداری از شرکت در تجمعات، تک تک و بصورت شخصی و بعنوان یک تعهد اجتماعی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی متعهد باشند.
وی گفت: نگرانی عمده با توجه به برگزاری مراسم های عزاداری دهه اول محرم بصورت زادگاه محور در سال های گذشته، در چنین شرایطی بازگشت کسانی است که خارج از استان هستند و حتی کسانی است که در استان هستند، اما به روستا و شهر خود باز می گردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد متذکر شد، شرکت در مراسمات، دید و بازدید ها و هم نشینی با اقوام و آشنایان موجب تشدید بیماری می شود.
دکتر شیرانی افزود: در زمانی که بار ویروس در استان بالا است و سویه غالب سویه چموش دلتا است که به راحتی، در بازه زمانی کوتاه، در فضاهای باز و حتی با استفاده از ماسک در فاصله های نزدیک منتقل می شود بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی می افزاید.
وی ادامه داد: در هر تجمعی یک تا دو بیمار یا ناقل وجود دارد که می تواند بیماری را به دیگران منتقل نمایند.
به گفته وی، اگر در موج پنجم شیوع بیماری کرونا افزایش موارد مبتلا را داشته باشیم ممکن است ظرفیت بیمارستان های استان تکمیل و با مشکل جدی مواجه شویم.
دکتر شیرانی از مردم خواست این روزها پروتکل های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت نمایند.
‌وی در پایان گفت: شواهد علمی نشان می دهد، این آخرین موج منجر به ابتلای شدید و کشنده می باشد و به احتمال بسیار زیاد با توجه ابتلای اکثریت و سرعت خوب واکسیناسیون اگر چه ممکن است، افزایش بیماران سرپایی را داشته باشیم اما در موج های بعدی بیمارستان ها به این شدت درگیری نداشته باشیم.
تعداد بازدید:
195
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal