مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۷
1400/06/26
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پیامی فرا رسیدن روز اورژانس را تبریک گفت

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، در پیامی فرارسیدن روز اورژانس را به پرسنل تلاشگر این حوزه تبریک گفت.
به گزارش وبدا؛ ابتدای متن پیام دکتر مجید شیرانی مزین به آیه شریفه 32 سوره مائده " وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا"، "و هر کس نفسی را زنده کند گویا همه مردم را زنده کرده است." گردیده و آمده است؛ بیست و ششم شهریور ماه روز فوریت های پزشکی و اورژانس، روز خدمت رسانی، عشق ورزی و احترام به انسان ها است.
در ادامه متن این پیام، از این روز بعنوان، روز انسانهای دارای خصایص اخلاقی بالا، بهره مند از دانش، مهارت، خلاقیت و توانگری یاد شده و آمده است، شیوع بیماری کرونا موجب شد تا تلاش قشر زحمت کش اورژانس پیش بیمارستانی و خدمات شایسته و بدون شائبه این عزیزان در طول شبانه روز و در شرایط و محیط های مختلف بیش از هر زمان دیگری هویدا شود.
دکتر شیرانی در این پیام آورده است، راه اندازی بیمارستان صحرایی برای پذیرش و درمان بیماران سرپایی مبتلا به کرونا با حداکثر توان و در کوتاه ترین زمان ممکن یکی از اقدامات موثر در مدیریت اپیدمی کووید 19 و خروج بیمارستان های استان از وضعیت بحرانی بود که ضمن افزودن برگ زرینی دیگر بر کتاب پر افتخار اورژانس 115 چهارمحال و بختیاری، تا همیشه در اذهان باقی و بعنوان تجربه ای ارزشمند در تاریخ پر فراز و نشیب خدمات حوزه بهداشت و درمان کشور به ثبت خواهد رسید.
دکتر شیرانی در ادامه با بیان اینکه، خدمت به بیماران و نجات جان آنان فرصتی است مغتنم که پروردگار متعال نصیب بندگان برگزیده خود می نماید، از تلاش صادقانه، یکایک پرسنل خدوم اورژانس 115 استان چهارمحال و بختیاری تقدیر و از خداوند متعال برای این عزیزان سلامتی و توفیق خدمت، مسئلت نموده است.
وی همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه سقوط بالگرد اورژانس هوایی استان بویژه شهدای راه خدمت شهیدان کاویانی، طاهری و کادر پرواز و شهدای مدافع سلامت، به مقام شامخ تمامی شهدا ادای احترام نموده است.
بر اساس این گزارش، چهل و شش سال پیش، در بیست و ششم شهریورماه سال 1354 سیستم فوریت‌های پزشکی کشور با عنوان اورژانس 115 تاسیس شد و ایران به عنوان چهارمین کشور دارنده خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در جهان شناخته شد و این روز به عنوان «روز فوریت‌های پزشکی و اورژانس» در تقویم کشور نام‌گذاری شده است.
تعداد بازدید:
161
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal