مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۳
1400/07/03
پیام تسلیت رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به مناسبت اربعین حسینی

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با صدور پیامی فرارسیدن اربعین حسینی را تسلیت گفت.
به گزارش وبدا، در پیام دکتر مجید شیرانی آمده است: اربعین، روز زنده نگه داشتن یاد و نهضت شهیدان کربلا و رمز ماندگاری نهضت پربار حسینی و اعلام پای بندی به مکتب سرخ عاشوراست، روزی که پرچم سرخ پیام شهادت کربلا به دست قافله سالار کربلا حضرت زینب کبری (س) برافراشته شد تا نهضت سرخ حسینی جاودانه بماند.
وی افزود: حماسه حسینی عظمتی بزرگ را در تاریخ رقم زد و این نهضت اسلامی چراغ راه آزاد مردان و مبارزان راه ظلم در سرتاسر دنیا قرار گرفت و به بشریت درس مقاومت و ایثار و نپذیرفتن ظلم را داد.
دکتر شیرنی یادآور شد: نمونه واقعی تاثیر پذیری از نهضت حسینی، انقلاب شکوهمند اسلامی است که در تار پود آن حماسه حسینی و در خون آن مبارزه با ظلم و استبداد در جریان است.
وی با اشاره به اینکه حرکت عاشقان و مشتاقان به سمت حرم مطهر امام حسین در کربلای معلا به عنوان عظیم ترین حرکت مذهبی در جهان بشمار می رود گفت: زائرانن حسینی با پای پیاده به هدف زیارت حضرت، مسافت های طولانی را طی می‌کنند و این حرکت در واقع نماد استکبار ستیزی، استعمار ستیزی، ذلت ناپزیری و آزادی خواهی عاشقان و رهروان امام حسین (ع) است.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: اگر چه دو سال است که برگزاری مراسمات عزاداری اربعین حسینی با سالهای اخیر تفاوت دارد و به دلیل شیوع بیماری منحوس کرونا، مراسم پیاده روی اربعین و زیارت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان مانند قبل برگزار نمی شود، اما دل همه مومنان و عاشقان ولایت و امامت هنوز در تب و تاب اربعین است.
وی افزود: امید است با توجه به تسهیل و تسریع در امر واکسیناسیون و همراهی و همدلی مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی، هرچه سریعتر سایه شوم و نحس این ویروس از سر تمام انسانها برداشته شود و باری دیگر دنیا شاهد تمام امورات زندگی و روزمره طبق روال سابق باشد.
دکتر شیرانی در پایان فرارسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و 72 تن از یاران با وفایش را به مردم شریف استان چهارمحال و بختیاری بویژه مدافعان سلامت و جهادگران خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا، کارکنان و جامعه دانشگاهی استان تسلیت و تعزیت عرض کرد.
تعداد بازدید:
171
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal