مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۱۰
1400/07/03
پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با صدور پیامی فرارسیدن 26 سپتامبر مصادف با 4 مهرماه "روز جهانی بهداشت محیط" را تبریک گفت.
به گزارش وبدا، در پیام دکتر مجید شیرانی آمده است: مهندسی بهداشت محیط با قدمتی نزدیک به یک قرن، منشاء اثرات و برکات زیادی در ارتقاء سلامت جامعه و بهسازی محیط اطراف ما بوده است.
وی با بیان اینکه همت والا و تلاش شبانه‌روزی و خستگی ناپذیر مهندسان بهداشت محیط باعث شده این حیطه روزبه‌روز درخشش و اثربخشی بیشتری یابد اظهار داشت:امروزه دستیابی به یک زندگی سالم با امید به زندگی مطلوب تنها از طریق برخورداری از محیط سالم و ارائه عادلانه خدمات سلامت فراهم می‌شود.
دکتر شیرانی با اشاره به رسالت مهندسین بهداشت محیط خاطرنشان کرد: شاغلین این رشته با شناسایی و کنترل عوامل محیطی تاثیرگذار بر سلامت، مسئولیت خطیر را با توجه به گسترش روز افزون و تنوع آلاینده‌های محیطی در اجرای رسالت خود بر عهده دارند.
وی افزود: در روزهای سخت پاندمی کووید 19، این مشکل جهانی با سطح هشدار مرگ و میر و ابتلا در سراسر جهان بدون تمایز بین فقرا یا ثروتمندان، به طور مستقیم با رعایت نکات پیشگیرانه و بهداشت ارتباط دارد.
رئیس علوم پزشکی شهرکرد گفت: با شیوع کرونا، نقش حیاتی کارشناسان بهداشت محیط برای مقابله با این دوران چالش برانگیز بر همگان روشن شد بطوری که کارشناسان بهداشت محیط با پیگیری، بازرسی و به ویژه کار بسیار طاقت فرسایی نظارت بر کفن و دفن فوت شدگان ناشی از کووید 19 در اجرای اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا و نظارت بر اجرای پروتکل ها در غلبه بر این بیماری همه گیر پیشرو هستند.
دکتر شیرانی در پایان با اعلام شعار روز جهانی بهداشت محیط در سال 2021 با عنوان "اولویت دهی به بهداشت محیط برای جوامع سالم تر دربهبودی جهانی" بر نقش حیاتی برنامه های بهداشت محیط در زمینه‌های مختلفی چون بهداشت مواد غذایی تاکید کرد و این روز را به همه تلاشگران مجموعه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان چهارمحال و بختیاری تبریک و تهنیت گفت و از خداوند متعال سلامتی درکنار موفقیت و پیشرفت روزافزون را برای همگان مسئلت نمود.
تعداد بازدید:
398
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal