مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۷
1400/07/08
اهمیت مصرف صبحانه در دانش آموزان
وبدا؛ دانش آموزان باید مصرف صبحانه را جدی بگیرند چرا که کبد آنان کوچک است و نمی‌تواند مقدار قندی که برای سوخت و ساز مغز استفاده می شود را در خودش ذخیره کند.
به گزارش وبدا؛ عنایت الله کلیج مدیرگروه تغذیه و بهبود جامعه مرکزبهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: صبحانه به عنوان یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی افراد محسوب می‌شود و باید به آن اهمیت خاصی دهند، زیرا صبحانه موجب تمرکز ذهنی بیشتر و ایجاد ذهنی خلاق در فرد می‌شود.
وی افزود: برای بهبود عملکرد مغز و جلوگیری از افت قند خون به خصوص در ابتدای روز مصرف صبحانه ضروری است و باید به یک عادت غذایی خوب در سبد مصرف روزانه مردم تبدیل شود.
کلیج اضافه کرد: دانش آموزان باید مصرف صبحانه را جدی بگیرند چراکه کبد آنان کوچک است و نمی‌تواند مقدار قندی که برای مصرف مغزشان و سوخت و ساز مغزی استفاده شود را به مدت طولاتنی در خودش ذخیره کند.
وی اظهار داشت: مصرف صبحانه در دانش آموزان تنها به مدت چهار ساعت می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های مغزی آنان باشد و پس از این زمان باید یک میان وعده را حتما میل کنند.
کلیج تصریح کرد: مصرف انواع مواد غذایی در وعده صبحانه، بستگی به محل سکونت، شرایط اقلیمی و میزان دسترسی به مواد غذایی دارد.
وی گفت: موادی مانند نان سبوس دار به دلیل تامین کربوهیدرات‌های پیچیده و تولید انرژی ارزان و سالم نسبت به سایر منابع تولید انرژی برای بدن، انتخابی مناسب در وعده صبحانه است و در کنار آن هم استفاده از مواد لبنی مانند یک لیوان شیر کم چرب که یکی از مهم‌ترین نوشیدنی‌های مغذی و منبع مهم کلسیم است نیز توصیه می‌شود.
کلیج بیان کرد: با مصرف پنیر کم چرب همراه با چند عدد مغز گردو و بادام که در استان چهارمحال و بختیاری به وفور یافت می‌شود به خصوص در فصل پاییز و زمستان می‌توانیدکلسیم، پروتئین، برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی و مقداری فیبر غذایی مورد نیاز بدن را تامین نمایید.
وی افزود: استفاده از عسل همراه با کره محلی، البته متعادل و برای افرادی که فعالیت بدنی زیادی دارند انتخاب مناسبی است و مصرف عسل طبیعی نسبت به مربا ارجحیت دارد چراکه مصرف قند‌های ساده موجب افت سریع قند خون و ایجاد گرسنگی می‌شود.
کلیج اضافه کرد: تخم مرغ یکی از مواد غذایی کامل برای دانش آموزان محسوب می‌شود و می‌تواند یک روز در میان به صورت آب پز استفاده شود.
وی ادامه داد: کره و خامه به دلیل ایجاد انرژی زیاد در فرد و وجود چربی اشباع موجب افزایش کلسترل خون می‌شود که البته در مصرف آن باید احتیاط نمود.
انتهای پیام/ع
تعداد بازدید:
2204
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:59
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 1)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal