مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۸
1400/07/08
رتبه اول بیماری‌های قلبی با 18.6 میلیون مرگ در سال/قلب هایمان را با سلامتی پیوند بزنیم

وبدا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی با 18.6 میلیون مرگ در سال رتبه اول علل مرگ و میر را به خود اختصاص داده است.

به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: همه ساله 29 سپتامبر مصادف با هفتم مهرماه در تقویم بهداشتی به عنوان روز جهانی قلب نامگذاری شده است.

وی افزود: علیرغم کثرت مرگ‌های منتسب به کووید_19، بیماری‌های قلبی و عروقی با 18.6 میلیون مرگ در سال کماکان رتبه اول علل مرگ و میر را به خود اختصاص داده اند.

جزایری اضافه کرد: این گروه از بیماری‌ها علل متعددی مثل مصرف دخانیات، دیابت، فشار خون بالا و چاقی، آلودگی هوا، بیماری شاگاس و آمیلوئید قلبی دارند.

وی اظهار داشت: بیماران قلبی بیشتر در معرض خطر ابتلا به انواع شدیدتر کووید_19 هستند بسیاری از این بیماران به دلیل همه گیری کرونا برای انجام مراقبت‌های روزانه و حتی در موارد اضطراری از مراجعه به درمانگاه، بیمارستان و... وحشت دارند و براساس اصول پیشگیری از بیماری کووید_19 از دوستان و اقوام نیز دوری می‌کنند و جدا افتاده اند.

جزایری تصریح کرد: هدف روز جهانی قلب امسال و سال‌های آینده، پیوند زدن سلامتی با قلب هایمان است و با توجه به بحران جهانی کووید_19، بهره برداری جهانی از قدرت سلامت دیجیتال برای افزایش آگاهی، پیشگیری و مدیریت بیماری قلبی و عروقی در دنیا یکی دیگر از اهداف روز جهانی قلب است.

وی گفت: هدف از برگزاری این روز ترغیب و تشویق مردم به انتخاب شیوه زندگی سالم با اعمال چند تغییر ساده که به تضمین سلامتی قلبی کمک می‌کند، ترویج شیوه زندگی سالم برای ارتقای سلامت قلب افراد، خانواده، دوستان و نیز کل افراد جامعه و ضرورت مشارکت همگانی برای ارتقای آگاهی و دانش عمومی به منظور ارتقای سلامت قلب است.

جزایری بیان کرد: شعار روز جهانی قلب در سال 2021 با عنوان قلب هایمان را با سلامتی پیوند بزنیم تعیین شده است و این شعار حاوی پیام برای حفظ سلامت قلب خود، خانواده و جامعه، قلب‌های خود را با سلامتی پیوند بزنید است.

وی ادامه داد: با انتخاب شیوه زندگی سالم و چند تغییر ساده مثل کاهش مصرف نوشابه‌ها و آبمیوه‌های شیرین، مصرف میوه‌های تازه به عنوان یک جایگزین مناسب، مصرف غذا‌های فرآوری و بسته بندی شده و... سلامت قلب خود را حفظ کنید.

انتهای پیام/ع
تعداد بازدید:
243
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal