مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱
1400/07/09
تا 10 روز آینده دُز نوبت اول واکسن کرونا را تزریق کنید

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد روند واکسیناسیون علیه ویروس منحوس کرونا در استان چهارمحال و بختیاری را با سرعت و شتاب مطلوب ارزیابی کرد و گفت: افراد تا 10 روز آینده باید نسبت به تزریق دز نوبت اول واکسن کرونا اقدام کنند.

به گزارش وبدا، دکتر مجید شیرانی در مصاحبه با رسانه ملی اظهار داشت: هم اکنون شرایط برای واکسیناسیون گروه سنی 12 سال به بالا فراهم شده است و پیش‌بینی می‌شود افرادی که اواسط شهریورماه دز نوبت اول واکسن را تزریق کرده اند دز نوبت دوم خود را به زودی طی یک هفته آینده دریافت نمایند.
وی افزود: از این رو ممکن است طی هفته آینده پایگاه‌های واکسیناسیون در استان با تراکم بالای جمعیت متقاضیان دریافت دز نوبت دوم مواجه شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر تمام افراد 12 سال به بالا واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به پایگاه های واکسیناسیون در سراسر استان نسبت به تزریق واکسن خود اقدام کنند.
دکتر شیرانی سرعت و شتاب واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری را مطلوب ارزیابی کرد وادامه داد: ایمنی نسبی 2 هفته پس از تزریق دوز دوم 70 درصد جمعیت هدف استان حاصل می‌شود و پس از آن می‌توان با خیال آسوده تری مراسمات تجمعات را با رعایت قرنطینه هوشمند به روال عادی برگرداند.
وی ادامه داد: بیشتر خدمات اجتماعی شامل افرادی خواهد شد که هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند و کسانی که واکسن تزریق نکنند از برخی خدمات محروم خواهند شد.
وی در تشریح وضعیت رنگ بندی استان شهرستان های 10 گانه استان چهارمحال و بختیاری هم گفت: خوشبختانه با خروج دو شهرستان از وضعیت نارنجی به زرد، هم اکنون 5 شهرستان شامل شهرکرد، بروجن، لردگان، فارسان و اردل در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌ها به لحاظ هشدار کرونایی در وضعیت زرد قرار دارند.
دکتر مجید شیرانی در تشریح آمار جدید بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری در نهمین روز از مهرماه سال 1400 اعلام کرد: طی 24 ساعت گذشته 690 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 102 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
وی افزود: طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 199 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 22 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
رییس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد گفت: هم اکنون 300 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 252 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 4 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش شد و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری 1571 نفر است.
به گفته وی؛ هم اکنون 41 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
تعداد بازدید:
403
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal