مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۷
1400/07/18
درصد رعایت پروتکل های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری به زیر 50 درصد رسید

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: در هفته گذشته سرعت روند نزولی ابتلا به بیماری کرونا در استان کم شد و در آخر هفته تقریباً روند نزولی متوقف شد.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی با بیان این خبر، کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی را علت اصلی توقف روند نزولی شیوع بیماری کرونا در استان عنوان کرد و افزود: در حیطه های اجتماعی حدود 40 درصد و فقط در 2 تا 3 آیتم نزدیک به 50 درصد و در مجموع به طور متوسط میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به 45 تا 48 درصد رسیده است.
وی اضافه کرد: در شرایطی که هنوز بار بیماری در استان بالا است و روند نزولی شیوع بیماری تکمیل نشده است عدم توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار خطرناک است.
وی با بیان اینکه، روند واکسیناسیون در استان مطلوب است افزود: درصد قابل توجهی از جمعیت بالای 18 سال دز اول و حدود 28 درصد هر دو دز واکسن کرونا را تزریق نموده اند.
دکتر شیرانی گفت: یک فرصت و پنجره یک ماهه باقی است که درصد کسانی که هر دو دز واکسن را دریافت نموده اند در استان به بالای 70 درصد برسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، با یادآوری اینکه پس از تزریق واکسن یک بازه زمانی 15 روزه برای ایجاد ایمنی لازم است افزود: در مجموع برای ایجاد ایمنی کامل، فرصت 6 هفته ای لازم است که در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در این مدت بسیار خطر ناک است.
وی ادامه داد: در این 6 هفته اگر چه با افت و خیزهایی روبه رو خواهیم شد اما پس از آن یک مقدار خیالمان از بابت بیماری کرونا راحت تر خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در تشریح آخرین وضعیتش شیوع بیماری کرونا در هفدهمین روز از مهرماه سال 1400 در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 346 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 96 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
به گفته وی، طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 75 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 21 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر شیرانی تصریح کرد: هم اکنون 337 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 276 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی با ابراز تاسف از اینکه، متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 5 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش شد، مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را 1598 نفر اعلام کرد.
دکتر شیرانی گفت: هم اکنون 45 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
وی در ادامه با اشاره به انجام 224 هزار و 578 نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا، از ثبت 79 هزار و 707 مورد ابتلای قطعی به این بیماری در استان خبر داد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: هم اکنون شهرستان‌های بن، سامان، کوهرنگ، کیار و خانمیرزا به لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت زرد و وضعیت سایر شهرستان های استان نارنجی است.
تعداد بازدید:
165
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal