مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۱
1400/08/05
حال 37 نفر از مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری وخیم است/ همچنان بیشتر گرفتاری ها مربوط به محافل خانوادگی است

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون 37 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در سومین روز از آبان ماه سال 1400 در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 554 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 78 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
وی تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 146 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 19 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
به گفته وی، هم اکنون 238 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 192 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی با ابراز تاسف از اینکه، در شبانه روز گذشته 2 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش شد، مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را 1645 نفر اعلام نمود.
دکتر شیرانی در ادامه خاطر نشان کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردل، بن، سامان، کوهرنگ و خانمیرزا به لحاظ شیوع بیماری کرونا دروضعیت زرد و وضعیت شهرستان های بروجن، شهرکرد، فارسان، کیار و لردگان نارنجی است.
وی عمده ترین نگرانی ها را مربوط به کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی عنوان کرد و افزود: درصد رعایت پروتکل های بهداشتی به حدود40 درصد رسیده که به هیچ وجه مطلوب نیست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: امکان گرفتار شدن به بیماری کرونا در چنین روزها و محافل خانوادگی و فامیلی زیاد است.
به گفته دکتر شیرانی، بیشترین مراجعات مراکز درمانی مربوط به کسانی است که در جمع های خانوادگی و خویشاوندی گرفتار بیماری کرونا شده اند.
وی، از مردم خواست تا تکمیل شدن واکسیناسیون کووید 19 همچنان پروتکل های بهداشتی را با دقت و حساسیت خاص رعایت نمایند.
تعداد بازدید:
177
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal