مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۵
1400/09/09
عمده ترین نگرانی ها در خصوص بیماری کرونا، جهش های مختلف این ویروس است

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ابراز نگرانی مردم از شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا تحت عنوان امیکرون گفت: عمده نگرانی ها در خصوص بیماری کرونا، جهش های مختلف این ویروس است که هر لحظه انتظارش را باید داشت.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: 4، 5 روزی این نوع جهش یافته ویروس کرونا شناسایی شده که به تدریج شناخت ها از آن بیشتر می شود.
وی تصریح کرد: با شناخت بیشتر از این نوع ویروس به نظر می رسد، نگرانی ها از ایجاد علایم بالینی شدیدتر و مرگ و میرهای ناشی از آن کاسته شود.
دکتر شیرانی گفت: این نوع ویروس ناشناخته و باید شناخت نسبت به آن به تدریج زیادتر شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه در روزهای اول موضوع واکسن گریزی این ویروس بیشتر مطرح گفت: چون این نوع ویروس جدید و ایمنی در مقابل آن کمتر است احتمالا سرایت پذیری آن بسیار بیشتر از نوع های قبلی است لذا باید مراقبت های لازم انجام شود.
دکتر شیرانی افزود: در خصوص واکسن گریزی، شدت بیشتر بیماری و مرگ و میر بیشتر این نوع ویروس نیازمند شناخت و گذر بیشتر زمان هستیم.
وی در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در هشتمین روز از آذرماه 1400 در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 352 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 49 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
به گفته وی، طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 39 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 9 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر شیرانی تصریح کرد: هم اکنون 121 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 82 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی با ابراز تأسف از اینکه،️ طی 24 ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش شد و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری به 1730 نفر رسید.
دکتر شیرانی گفت: هم اکنون 15 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
وی ادامه داد: هم اکنون به لحاظ شیوع بیماری کرونا شهرستان های اردل، بن، بروجن، شهرکرد، فارسان و لردگان، سامان، خانمیرزا کیار زرد و شهرستان کوهرنگ در وضعیت آبی هستند.
تعداد بازدید:
149
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal