مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۹
1400/09/10
پنجاه و چهارمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری تشکیل شد

وبدا؛ مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: پنجاه و چهارمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور استاندار ، دادستان شهرستان شهرکرد، ریاست و معاونین بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان و فرمانداران از طریق ویدئو کنفرانس تشکیل شد.
به گزارش وبدا؛ سید علی درخشان افزود: این جلسه با محوریت: تحلیل وضعیت جاری و ضرورت های پیش رو بمنظور اتخاذ تدابیر لازم برای مدیریت بیماری کرونا در سطح استان ، ارائه گزارش مختصر از فرآیند واکسیناسیون ، طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها و تبادل نظر و تصمیم گیری پیرامون نحوه جلب مشارکت گروه های عمده شغلی جهت اجرا و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی روز دوشنبه هشتم آذرماه 1400 در محل سالن جلسات شهید مردانی استانداری تشکیل شد.
به گفته وی در این جلسه، استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اعمال سیاست‌های اقناعی در خصوص تشویق مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن کرونا، گفت: یکی از موضوعات مهم در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا پیشگیری است که این مهم با فرهنگسازی و اقدامات ایجابی بیشتر به نتیجه می‌رسد.
درخشان افزود: رئیس دانشگاه علوم پزرشکی استان نیز در ادامه، بیماریابی و قرنطینه فردی را مهمترین راهکار برای مهار ویروس کرونا در شرایط شیوع نزولی کرونا دانست و یادآور شد، هنوز 15 درصد از جمعیت استان اقدام به دریافت واکسن نکرده و از سوی دیگر درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح مطلوبی قرار ندارد که این امر می تواند تهدیدی جدی برای افزایش مجدد شیوع بیماری کرونا محسوب شود.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: معاون درمان این دانشگاه نیز با اشاره به ظرفیت درمانی استان، اظهار داشت: تاکنون حدود یک چهارم جمعیت استان دست کم یک بار تست pcr کرونا داده‌اند که انجام هریک از این آزمایش‌ها در مراکز دولتی 450 هزار تومان هزینه در برداشته است.
وی افزود: دکتر رحمانی همچنین اظهار داشت: اگر تا دیماه روند شیوع کرونا در استان کاهشی و باثبات ادامه یابد می‌توان امیدوار شد که موج بعدی در استان شکل نخواهد گرفت.
به گفته وی، رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه این جلسه با بیان اینکه، 70 درصد جمعیت از بالای 12 سال استان با دریافت هر دو دُز واکسن کرونا علیه این ویروس واکسینه کامل شده است افزود: در مجموع تاکنون یک میلیون و 191 هزار و 407 دز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.
درخشان گفت: وی با ابراز نگرانی نسبت به کاهش شدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان افزود: یزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان به 55 درصد رسیده است که اگر چه این میزان مطلوب نیست اما نسبت به هفته‌های گذشته در سطح بهتری قرار گرفته است.
تعداد بازدید:
186
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal