مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۷
1400/09/14
ثبت دومین روز متوالی بدون فوتی ناشی از کرونا در تقویم روزهای کرونایی استان چهارمحال و بختیاری

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری از ثبت دومین روز بدون فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در این استان خبر داد افزود: خوشبختانه طی 24 ساعت گذشته هیچ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش نشد و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری کماکان 1738 نفر می باشد.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در چهاردهمین روز از آذر ماه سال 1400 در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 255 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 41 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
وی تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 22 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 5 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
به گفته وی، هم اکنون 118 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 80 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
دکتر شیرانی افزود: هم اکنون 13 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
وی در ادامه از انجام 254 هزار و 545 نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا خبر داد و افزود: تاکنون ابتلای قطعی 86 هزار و 573 بیمار به کرونا در استان به ثبت رسیده است.
وی در ادامه با یاداوری اینکه، هم اکنون به لحاظ شیوع بیماری کرونا شهرستان های اردل، بن، بروجن، شهرکرد و لردگان، کیار زرد و شهرستان های سامان، فارسان،کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت آبی هستند افزود: خوشبختانه روند شیوع بیماری کرونا در استان کماکان کاهشی و با ثبات است.
وی عمده ترین نگرانی ها را مربوط به عادی انگاری بیش از حد مردم و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و افزود: با توجه به شناسایی سویه جدید امیکرون در دنیا و مشاهده آن در کشورهای همسایه و جهش های متعدد این ویروس خطر شکسته شدن برخی از سدهای ایمنی وجود دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، واکسیناسیون گسترده و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی را تنها سلاح در مقابل گسترش بیماری کرونا چه در مقابل سویه های جدید و چه سویه های قبلی عنوان کرد.
تعداد بازدید:
144
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal