مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۱
1400/09/15
واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی لازم و ملزوم یکدیگر هستند و هیچ کدام به تنهایی برای مهار کرونا کافی نیست

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی، لازم و ملزوم یکدیگر هستند و هیچ کدام به تنهایی برای مهار کرونا کافی نیست.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی با ابراز نگرانی از کاهش شدید درصد رعایت پروتکل های بهداشتی افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی وضعیت مطلوبی ندارد و در حیطه های مختلف رعایت پروتکل های بهداشتی در استان حدود 50 تا حداکثر 70 درصد می باشد.
وی تصریح کرد: در حیطه های مختلف در اماکن عمومی مردم از همه جا کمتر رعایت می کنند و در اصناف یک مقدار شاید بهتر و در ادارات یک مقدار مطلوب تر است.
دکتر شیرانی ادامه داد: در کل در کشور پروتکل و موازین بهداشتی به خوبی رعایت نمی شود و استان چهارمحال و بختیاری هم در بین استان های کشور در رده های میانی قرار دارد.
وی اضافه کرد: در بسیاری از استان ها میزان رعایت پروتکل های بهداشتی از چهارمحال و بختیاری بیشتر است اگر چه حتی در این استان ها نیز وضعیت مطلوب نیست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: این شایسته مردم فهیم و همراه استان نیست که به لحاظ درصد رعایت پروتکل های بهداشتی در میانه جدول استان های کشور باشند لذا انتظار می رود، مردم همان طور که تا کنون همراهی داشتن با رعایت موازین بهداشتی که به نفع خودشان و همنوعانشان است حداقل به صدر جدول نزدیک شوند کما اینکه در کشور هم عادی انگاری ها زیاد شده و وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی مطلوب نیست.
دکتر شیرانی افزود: اگر چه واکسیناسیون درصد وسیعی انجام شده ولی انجام واکسیناسیون به هیچ وجه نافی رعایت پروتکل های بهداشتی نیست و هنوز بیماری کرونا از حالت اپیدمیک به صورت آندمیک در نیامده و هر روز سوش ها و جهش های جدید ایجاد می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در پانزدهمین روز از آذر ماه سال 1400 در این استان اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 477 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 37 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 31 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 10 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
به گفته وی، هم اکنون 110 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 74 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی با ابراز تاسف از اینکه، طی 24 ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش شد، مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را 1739 نفر اعلام کرد.
به گفته وی، هم اکنون 14 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان در ادامه تعداد نمونه گیری های انجام شده جهت تشخیص قطعی ابتلا به بیماری کرونا از ابتدای شیوع این بیماری در استان را، 255 هزار و 53 مورد و تعداد  مبتلایان قطعی به این بیماری را 86 هزار و 614 نفر اعلام کرد.
دکتر شیرانی در ادامه یادآور شد، هم اکنون به لحاظ شیوع بیماری کرونا شهرستان های اردل، بن، بروجن، شهرکرد و لردگان، کیار زرد و شهرستان های سامان، فارسان، کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت آبی هستند.
تعداد بازدید:
176
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal