مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱۹
1400/09/16
ورود محموله واکسن پاستوکووک‌ پلاس‌ به چهارمحال و بختیاری/ افراد بالای 40 سال نوبت سوم واکسن را دریافت می‌کنند‌


وبدا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هفت هزار دُز محموله واکسن پاستوکووک‌ پلاس وارد چهارمحال و بختیاری شد‌.

به گزارش وبدا؛ مهندس سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هفت هزار دُز محموله واکسن کرونا با عنوان پاستوکووک‌ پلاس به منظور تزریق به گروه سنی بالای 18 سال، وارد استان شد.

وی افزود: این واکسن به عنوان اولویت نوبت سوم‌ و بوستر(یادآور) در نظر گرفته شده است‌.

جزایری اضافه کرد: از امروز 16 آذرماه 1400، تزریق نوبت‌ سوم‌ به افراد بالای 40 سال به فاصله سه ماه از نوبت دوم در استان آغاز شد‌.

وی با اشاره به شروع کار آزمایی واکسن برکت برای گروه سنی 12 تا 18 سال، اظهار داشت: کارآزمایی بالینی واکسن برکت برای این گروه هدف انجام شده است و به زودی نتایج نهایی آن اعلام خواهد شد‌.

جزایری تصریح کرد: در شهرهای بالای 20 هزار نفر شبکه‌های بهداشت و درمان تابعه، باید در کلیه مراکز ارائه دهنده خدمات واکسیناسیون کووید19 یکی از انواع واکسن های چند دُزی ارائه شود‌.

وی با اشاره به وجود واکسن‌ جدید کرونا با عنوان اسپایکوژن در پایگاه های واکسیناسیون استان، گفت: تا کنون 29 نفر در شهرستان بروجن این واکسن را دریافت کرده‌ اند‌.

جزایری بیان کرد: واکسن اسپایکوژن‌ حاصل همکاری مشترک شرکت سیناژن‌ و vaxin استرالیا‌ و نخستین واکسن کرونای‌ ساخت بخش خصوصی در ایران است که موفق به دریافت مجوز اضطراری از سامات غذا و دارو شده است‌.

وی افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده از نتایج مطالعات بالینی واکسن‌ اسپایکوژن‌، ساختار پروتئینی و نوع ادجوانت‌ های آن، این واکسن می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای دُز بوستر خود و سایر واکسن‌ های کرونای موجود باشد‌.

جزایری اضافه کرد: محدوده‌ سنی دریافت کننده این واکسن، 18 تا 50 سال در نظر گرفته شده است و افراد فاقد بیماری زمینه ای می‌توانند‌ واکسن اسپایکوژن‌ را با فاصله 21 روز دریافت نمایند‌.

وی با اشاره به اینکه حداکثر مدت استفاده بعد از ترکیب و آماده سازی این واکسن شش ساعت است‌، اظهار داشت: تزریق واکسن اسپایکوژن به مادران باردار و شیرده‌ ممنوع است‌.

جزایری ادامه داد: با توجه به اجرای طرح مدیریت هوشمند در بستر سامانه امید،این طرح در 5 حیطه برای ارایه خدمات عمومی ،برگزاری مراسمات در فضاهای عمومی وسربسته،مکان های آموزشی ،ادرات،مراکز تجاری وصنفی وترددها اجرا خواهد شد.
به منطور افزایش پوشش صد درصدی واکسیناسیون
فرایند لکه گیری در روستاها خانه به خانه و توسط تیم‌های بهداشت و درمان انجام می‌شود‌ و این فرایند‌ در شهرها بر عهده سفیران سلامت خواهد بود‌.

انتهای پیام/ع
تعداد بازدید:
132
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal