مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۰
1400/09/20
اطلاعیه کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مورخ 1400/09/19:


 طی 24 ساعته گذشته 407 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 29 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 23 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 6 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.

* هم اکنون 92 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 63 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

* متاسفانه طی 24 ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش شد و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری به 1744 نفر رسید.

* هم اکنون 12 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

* از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون 256 هزار و 789 نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا انجام شده است که از این تعداد ابتلای 86 هزار و 740 نفر به کرونا قطعی شده است.

* هم اکنون به لحاظ میزان شیوع بیماری کرونا، وضعیت شهرستان های اردل، بروجن، بن، شهرکرد، لردگان و کیار زرد و وضعیت شهرستان های سامان، فارسان، خانمیرزا و کوهرنگ آبی است.

* طی دو هفته گذشته روند ابتلا به بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری بصورت چشمگیر کاهش یافته است.

* در حال حاضر انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی موثرترین راه مقابله با بیماری کرونا است.

* کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، شروع موج ششم بیماری کرونا و تهدید جدی سلامت و جان خود و عزیزمان را در پی خواهد داشت.

* وضعیت شیوع بیماری کرونا بسیار شکننده است و هرگونه واکسن هراسی و عادی انگاری موجب افزایش موارد ابتلا و فوتی های ناشی از کرونا می شود.

* خطر گرفتاری در نوسانات کرونا از جانب کسانی که هنوز واکسیناسیون آنها کامل نشده است وجود دارد.

* عمده ترین نگرانی ها مربوط به عادی انگاری بیش از حد مردم و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی است.

* با توجه به شناسایی سویه جدید امیکرون در دنیا و مشاهده آن در کشورهای همسایه و جهش های متعدد این ویروس خطر شکسته شدن برخی از سدهای ایمنی وجود دارد.

* واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی لازم و ملزوم یکدیگر هستند و هیچ کدام به تنهایی برای مهار کرونا کافی نیست.

* افراد بالای 40 سال که واکسن بهارات، سینوفارم و برکت دریافت کرده و 3 ماه از دریافت نوبت دوم واکسنشان گذشته است، می توانند برای دریافت دز سوم به پایگاه های واکسیناسیون مراجعه نمایند.

* دریافت کنندگان واکسن های نوع آسترازنکا و اسپوتنیک بالای 60سال که 6 ماه از مدت دریافت دز دوم واکسنشان گذشته می توانند برای دریافت دز سوم به پایگاه های واکسیناسیون مراجعه نمایند.

* رعایت پروتکل های بهداشتی وضعیت مطلوبی ندارد و در حیطه های مختلف رعایت پروتکل های بهداشتی در استان حدود 50 تا حداکثر 70 درصد می باشد.

* پروتکل های بهداشتی در حیطه های مختلف در اماکن عمومی از سوی مردم از همه جا کمتر رعایت می شود و در اصناف یک مقدار شاید بهتر و در ادارات تا حدودی مطلوب تر است.

* در کل در کشور پروتکل و موازین بهداشتی به خوبی رعایت نمی شود و استان چهارمحال و بختیاری هم در بین استان های کشور در رده های میانی قرار دارد.

* در بسیاری از استان ها میزان رعایت پروتکل های بهداشتی از چهارمحال و بختیاری بیشتر است اگر چه حتی در این استان ها نیز وضعیت مطلوب نیست.

* شایسته مردم فهیم و همراه استان نیست که به لحاظ درصد رعایت پروتکل های بهداشتی در میانه جدول استان های کشور باشند لذا انتظار می رود، مردم همان طور که تا کنون همراهی داشتن با رعایت موازین بهداشتی که به نفع خودشان و همنوعانشان است حداقل به صدر جدول نزدیک شوند کما اینکه در کشور هم عادی انگاری ها زیاد شده و وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی مطلوب نیست.

* اگر چه واکسیناسیون درصد وسیعی انجام شده ولی انجام واکسیناسیون به هیچ وجه نافی رعایت پروتکل های بهداشتی نیست و هنوز بیماری کرونا از حالت اپیدمیک به صورت آندمیک در نیامده و هر روز سوش ها و جهش های جدید ایجاد می شود.

* طی هفته گذشته، جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور ریاست محترم جمهوری و مقام عالی وزارت بهداشت، استانداران و روسای دانشکده/ دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور، استاندار محترم، معاون سیاسی و امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری، ریاست و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و جمعی از مدیران استان از طریق ویدئو کنفرانس با 
نیست.
وی گفت: در ادامه نیز تذکر داده شده است، اگر چه واکسیناسیون درصد وسیعی انجام شده ولی انجام واکسیناسیون به هیچ وجه نافی رعایت پروتکل های بهداشتی نیست و هنوز بیماری کرونا از حالت اپیدمیک به صورت آندمیک در نیامده و هر روز سوش ها و جهش های جدید ایجاد می شود.
درخشان اظهار داشت: تشکیل جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور ریاست جمهوری و مقام عالی وزارت بهداشت، استانداران و روسای دانشکده/ دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور، استاندار، معاون سیاسی و امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری، ریاست و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و جمعی از مدیران استان از طریق ویدئو کنفرانس با محوریت، بررسی آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا، روند انجام واکسیناسیون کووید 19 و میزان رعایت پروتکل های بهداشتی، ارائه گزارش از وضعیت شیوع سویه جدید اُمیکرون در جهان و تاکید رییس جمهور در آخرین، جلسه ستاد ملی مقابله بر رعایت اصول بهداشتی، پیشگیری و تشدید نظارت ها از دیگر مباحث مطرح شده در این اطلاعیه است.
تعداد بازدید:
179
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:5 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal