مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۴
1400/09/22
روند شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری همچنان با ثبات و رو به کاهش است

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: خوشبختانه روند شیوع بیماری کرونا در استان با ثبات و رو به کاهش است.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: تقریباً در یکسال گذشته، خلوت ترین روزهای بیمارستان را به علت مراجعه بیماران کرونایی سپری می کنیم.
وی در ادامه اظهار امیدواری کرد: با توجه به روند واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، شاهد تداوم روند نزولی شیوع بیماری بوده و با موج های جدید کرونا مواجه نشویم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری در بیست و یکمین روز از آذر ماه سال 1400 کرونا در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 233 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 24 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
به گفته وی، طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 22 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 2 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر شیرانی افزود: هم اکنون 75 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 51 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی با ابراز خرسندی از اینکه، طی 24 ساعت گذشته هیچ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش نشد، مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را کماکان 1745 نفر اعلام کرد.
دکتر شیرانی در ادامه تعداد بیمارانی که هم اکنون با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند را 12 نفر اعلام کرد.
وی یادآور شد، هم اکنون به لحاظ شیوع بیماری کرونا شهرستان های اردل، بروجن، شهرکرد و لردگان زرد و شهرستان های بن، سامان، فارسان، کوهرنگ، کیار و خانمیرزا در وضعیت آبی هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون 257 هزار و 243 نمونه گیری از بیماران مشکوک به این بیماری در استان انجام شده است گفت: تاکنون ابتلای 86 هزار و 778 بیمار به کرونا قطعی شده است.
تعداد بازدید:
143
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal