مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۶
1400/09/23
واکسیناسیون گسترده مهمترین علت ثبات و روند کاهشی میزان ابتلا به بیماری کووید 19

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مهمترین علت ثبات و روند کاهشی میزان ابتلا به بیماری کووید 19 را انجام واکسیناسیون گسترده علیه این بیماری عنوان کرد.
به گزارش وبدا؛‌ دکتر مجید شیرانی در گفتگو با رسانه ملی اظهار داشت: به دنبال واکسیناسیون گسترده علیه کرونا، میزان ابتلا به بیماری به صورت کاهشی و با ثبات همراه است البته بر اساس ماهیت ویروس ها، معمولاً پس از یک سرکشی و افزایش میزان شیوع بیماری روند کاهشی ابتلا ایجاد می‌شود.
وی ابراز امیدواری کرد: با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و واکسیناسیون گسترده علیه کووید19ٰ به زودی این بیماری ریشه کن شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در تشریح آمار جدید بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری در بیست و سومین روز از آذر ماه سال 1400 اعلام کرد: طی 24 ساعت گذشته 437 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 34 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
دکتر مجید شیرانی افزود: طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 22 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 1 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 79 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 50 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
دکتر شیرانی ادامه داد: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش نشد و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری کماکان 1746 نفر می باشد.
به گفته وی؛ هم اکنون 11 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
شایان ذکر است: در حال حاضر به لحاظ شیوع بیماری کرونا شهرستان های اردل، بروجن، شهرکرد و لردگان زرد و شهرستان های بن، سامان، فارسان، کوهرنگ، کیار و خانمیرزا در وضعیت آبی هستند.
تعداد بازدید:
191
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal