مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۶
1400/09/28
برون داد علمی و توسعه زیر ساخت‌های پژوهش و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد


به گزارش وبدا؛ دکترصادقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته ملی پژوهش گفت: در سال2020 میلادی، تعداد 492 عنوان مقاله از سوی پژوهشگران این دانشگاه در پایگاه های معتبر بین المللی چاپ شد که از این تعداد 364 مورد در پایگاه Scopus ، 301 مورد در پایگاه PubMed و 351 مورد در پایگاه اطلاعاتی ISI نمایه شده است.
وی با اشاره به چاپ 87 مقاله در مجلات Q1 ( 25درصد برتر) افزود: تصویب 271 عنوان طرح در سال 1399 و 211 طرح در سال 1400، افتتاح ساختمان جدید مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه و تجهیز آن از جمله فعالیت های تحقیقاتی و فناوری دانشگاه در یک سال گذشته است.
دکتر صادقی در ادامه از تحقق بیش از 99 درصدی برنامه عملیاتی ابلاغ شده از سوی وزارت متبوع (گزارش ارزیابی انطباق برنامه عملیاتی سامانه (HOP) خبر داد و افزود: در این مدت اولین فراخوان گرنت طرح های تحقیقاتی اولویت دار و مسئله محور، فراخوان طرح تحقیقاتی صیانت از جمعیت با همکاری معاونت بهداشتی و اولین فراخوان گرنت طرح های تحقیقاتی دانشجویی تا سقف هفت میلیون تومان برگزار شد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: راه اندازی و شروع به کار دو کمیته اخلاق در کار با حیوانات آزمایشگاهی و کمیته اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی دانشکده پزشکی، بازسازی و تجهیز کتابخانه بیمارستان هاجر(س) و شروع فاز ارزیابی مجدد کوهورت در سال 1400 طی یک سال اخیر در این دانشگاه انجام شده است.
دکتر صادقی خاطرنشان کرد: راه اندازی برنامه ثبت سکته مغزی، تجهیز سالن آموزش منابع الکترونیک دانشگاه و خرید و راه اندازی نرم افزار جدید کتابخانه با نام نرم افزار تحت وب آذرسا از دیگر فعالیت های تحقیقاتی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد است.
وی از وجین حدود 3000 کتاب فارسی و لاتین از کتابخانه مرکزی دانشگاه به منظور به روز رسانی مجموعه و اختصاص مبلغ 5/3 میلیارد ریال جهت خرید کتاب و تجهیز کتابخانه های اقماری دانشگاه خبر داد و گفت: بانک اطلاعاتی پایان نامه ها به منظور مشاهده و تورق متن پایان نامه های دانشگاه برای اعضای کتابخانه و اعضای هیأت علمی دانشگاه راه اندازی شده است.
دکتر صادقی یادآور شد: ساخت پماد ضد درد گیاهی جهت درمان انواع بیماری های اسکلتی- عضلانی، تولید دستگاه دوخت ماسک، ساخت کیت کامت اسی (Comet assay kit) و تولید انواع محتوای الکترونیکی توسط واحدهای فناور رشد نیز در دوران نبرد با کرونا انجام شد.
وی تصریح کرد: در زمان شیوع بیماری منحوس کرونا 92 طرح تحقیقاتی در زمینه بیماری COVID-19تصویب و 72 مقاله در زمینه COVID-19 در نمایه های بین المللی ISI/Scopus/PubMed توسط محققین دانشگاه منتشر شد.
دکتر صادقی اظهار داشت: ساخت و تجهیز آزمایشگاه بیوهازارد واقع در پژوهشکده علوم پایه سلامت، ایجاد بانک مواد و وسایل طرح‌های تحقیقاتی در پژوهشکده علوم پایه سلامت جهت صرفه جویی در هزینه ها طی یک سال اخیر صورت گرفته است.
وی به دستاوردهای تحقیقات و فناوری دانشگاه اشاره کرد و گفت: کسب رتبه چهارم دفتر یوسرن دانشگاه در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سال 1399، کسب عنوان مقاله اول برتر در زمینه کووید 19 در منطقه آمایشی هفت در فراخوان بهترین های کووید 19 و کسب عنوان مقاله پنجم برتر در زمینه کووید 19 در منطقه آمایشی هفت در فراخوان بهترین های کووید 19 در یک سال گذشته محقق شد.
دکتر صادقی با بیان کسب رتبه اول محور بهترین های مراکز تحقیقاتی با تغییر کاربری مناسب و نوآوری ها در دوران پاندمی کووید 19 در منطقه آمایشی هفت توسط مرکز تحقیقات مدل سازی در سلامت و کسب رتبه دوم محور بهترین های مراکز تحقیقاتی با تغییر کاربری مناسب و نوآوری ها در دوران پاندمی کووید 19 در منطقه آمایشی هفت توسط مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی اضافه کرد: پذیرفته شدن آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه به عنوان عضو فعال در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی از دیگر دستاوردهای تحقیقات و فناوری دانشگاه است

تعداد بازدید:
186
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:3
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal