مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۱
1400/09/29
افرادی که واکسن سینوفارم، بهارات و برکت تزریق کرده اند برای دریافت دز سوم اقدام کنند


وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: افرادی که سه ماه از تزریق دز دوم واکسن های سینوفارم، بهارات و برکت گذشته باشد می توانند برای دریافت دز سوم(بوستر) اقدام کنند.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی با اشاره به مشاهده ویروس اُمیکرون در کشور گفت: سرعت انتقال اُمیکرون نسبت به دلتا حداقل دو برابر بیشتر است.
وی اظهار داشت: اُمیکرون علائمی مشابه سرماخوردگی، کمی تب، بدن درد و سرفه خشک دارد.
دکتر شیرانی با اشاره به پوشش مطلوب واکسیناسیون علیه کرونا در استان و کشور گفت: هم اکنون 90 درصد افراد واجد شرایط در چهارمحال و بختیاری واکسن کرونا تزریق کرده‌اند.
وی افزود: اغلب واکسن ها موجود در مقابل ویروس ایجاد مصونیت نسبی می‌کنند.
وی یادآور شد: افرادی که انواع دیگر واکسن ها (بجز سینوفارم، بهارات و برکت ) را دریافت کرده اند باید پس از گذشت شش ماه از تزریق دز دوم برای تزریق دز بوستر مراجعه نمایند.
دکتر شیرانی بر رعایت تمام پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و عدم حضور در تجمع ها توصیه کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در تشریح آمار جدید بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری در بیست و هشتمین روز از آذر ماه سال 1400 اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته 248 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 27 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
وی افزود: طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 13 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و یک نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: هم اکنون 71 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 46 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی ادامه داد: خوشبختانه طی 24 ساعت گذشته مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش نشد و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری کماکان 1749 نفر است.
به گفته دکتر شیرانی؛ هم اکنون 10 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
شایان ذکر است: هم اینک به لحاظ شیوع بیماری کرونا شهرستان بروجن زرد و مابقی شهرستان ها در وضعیت آبی قرار دارند.
تعداد بازدید:
281
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal