مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱
1400/09/30
رفتار اجتماعی افراد تعیین کننده میزان شیوع امیکرون می باشد/ رعایت فاصله اجتماعی و تکمیل واکسیناسیون دو نکته مهم در پیشگیری از شیوع این بیماری است

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: شیوع امیکرون بسته به رفتار اجتماعی ما انسان ها در کشور است.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: حجم عظیمی واکسیناسیون در کشور اتفاق افتاده و این نکته مثبت و قوت جامعه است که می تواند تا حد زیادی از شیوع این بیماری پیشگیری کند.
وی تصریح کرد: آنچه که باید تلاش کنیم و مردم باید کمک کنند، رعایت دو فاکتور مهم در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، یعنی فاصله اجتماعی و تکمیل واکسیناسیون است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه واکسن هایی که در کشور استفاده شده مصونیت نسبی در مقابل این سویه ایجاد می کند و آنچه ثابت شده واکسن دز سوم یا پوستر بسیار در پیشگیری از بیماری تاثیر گذار است از امروز در وزارت خانه تصمیم گرفته شد، کلیه افراد 18 سال به بالا که نوبت واکسن دز سوم آنها فرا رسیده، می توانند با مراجعه به پایگاه های واکسیناسیون دز سوم را دریافت کنند.
دکتر شیرانی همچنین تاکید کرد: کسانی که نوبت دریافت دز سوم آنها فرا رسیده حتما دز سوم را تزریق کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با تاکید بر ضرورت تداوم رعایت فاصله اجتماعی افزود: اگر 3تا 4 هفته پروتکل های بهداشتی، بویژه تراکم های جمعیتی نداشته باشیم، از ازدحام خودداری کنیم و مسلک استفاده کنیم، می توانیم بگوییم انتظار اینکه موج عظیمی نداشته باشیم وجود دارد.
دکتر شیرانی، در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در بیست و نهمین روز از آذر ماه سال 1400 در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 262 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 29 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
به گفته وی، طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 10 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 4 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر شیرانی افزود: هم اکنون 70 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 45 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی با ابراز تأسف از اینکه،️ طی 24 ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش شد، مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را 1750 نفر اعلام کرد.
دکتر شیرانی گفت: هم اکنون 8 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
وی در ادامه یادآور شد، هم اکنون به لحاظ شیوع بیماری کرونا شهرستان بروجن در وضعیت زرد و شهرستان های اردل، بن، سامان، فارسان، شهرکرد، لردگان، کوهرنگ، کیار و خانمیرزا در وضعیت آبی هستند.
تعداد بازدید:
290
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal