مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱
1400/10/04
تزریق 40 هزار دز واکسن نوبت سوم کرونا در چهارمحال و بختیاری/ بیش از 90 درصد مراجعین پایگاه های واکسیناسیون استان دریافت کننده دز سوم واکسن هستند

وبدا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به نگرانی های که در رابطه با سویه امیکرون در کشور و جهان به وجود آمده است، بیشترین تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر انجام واکسیناسیون نوبت سوم برای گروه های سنی بالای 18 سال است.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری افزود: خوشبختانه استقبال خوبی در استان به عمل آمده و تا به امروز بالغ بر 40 هزار دز واکسن نوبت سوم تزریق شده است.
به گفته وی، بر اساس بازدید های میدانی بعمل آمده از پایگاه های واکسیناسیون بیشترین مراجعات و چیزی حدود 90 درصد مراجعین برای دریافت دز سوم واکسن کرونا به پایگاه ها مراجعه دارند.
جزایری ادامه داد: عده زیادی هم که تاکنون موفق به تزریق دز اول و دوم واکسن کرونا نشده اند در قالب لکه گیری مراجعه و واکسیناسیون با سرعت خوبی در استان در حال انجام است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در دومین روز از دیماه سال 1400 در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 333 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 26 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
جزایری افزود: طی 24 ساعت گذشته نتیجه تست 13 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 2 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
به گفته وی، هم اکنون 58 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 34 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی با ابراز تأسف از اینکه طی 24 ساعت گذشته 2 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_19 در استان گزارش شد، مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را 1752 نفر اعلام کرد.
جزایری گفت: هم اکنون 8 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
وی در ادامه تعداد نمونه های انجام شده برای تشخیص قطعی کرونا تا به امروز در استان را 261 هزار و 177 مورد اعلام و افزود: تاکنون ابتلای 87 هزار و 5 نفر به این بیماری به ثبت رسیده است.
وی در پایان یادآور شد، هم اکنون به لحاظ شیوع بیماری کرونا شهرستان بروجن در وضعیت زرد و شهرستان های اردل، بن، سامان، فارسان، شهرکرد، لردگان، کوهرنگ، کیار و خانمیرزا در وضعیت آبی هستند.
تعداد بازدید:
170
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal