مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۱۰
1400/10/05
تشکیل جلسه کمیته آموزش و اطلاع رسانی طرح شهید سلیمانی به دنبال افزایش خطر شیوع سویه امکرون

وبدا؛ مدیر روابط عمومی و رئیس کارگروه اطلاع رسانی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از تشکیل جلسه کمیته آموزش و اطلاع رسانی طرح شهید سردار قاسم سلیمانی به دنبال افزایش خطر شیوع سویه امکرون خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید علی درخشان افزود: این جلسه در پنجمین روز از دیماه 1400 با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان، مدیر گروه مبارزه با بیماری ها ، رئیس گروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی این دانشگاه و سایر اعضاء در محل سالن جلسات مرکز بهداشت استان تشکیل شد.
به گفته وی، در این جلسه ضمن طرح انتظارات و منویات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در شرایط کنونی با توجه به خطر شیوع سویه امیکرون، ضررورت های اطلاع رسانی بررسی و بر اطلاع رسانی و تشویق و ترغیب گروه های هدف برای تزریق دز سوم واکسن کرونا تاکید شد.
درخشان افزود: همچنین با بیان اینکه، جهش سویه امیکرون موجب شده تا این ویروس قدرت انتقال و سرایت پذیری بیشتر و در مدت زمان کوتاه تری، تعداد بیشتری را مبتلا نماید، نسبت به خطرپذیری بیشتر جوان تر ها نسبت به این ویروس هشدار داده شد.
درخشان گفت: تعداد موارد شناسایی شده مبتلا به سویه امیکرون در کشور تا کنون 14 نفر اعلام و تعدادی از هم استانیان نیز مشکوک به این بیماری هستند که نمونه گیری ها انجام و به آزمایشگاه های مرجع ارسال و منتظر نتایج نهایی آزمایشات هستیم.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در این جلسه با اشاره به تاثیر زیاد تزریق دز سوم واکسن کرونا بر پیشگیری از ابتلا و بروز عوارض خفیف تر در صورت ابتلا به سویه امیکرون، بر تشویق و ترغیب مردم به تزریق دز سوم یا پوستر تاکید شد.
درخشان گفت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی به موازات و همسو با تزریق دز سوم واکسن کرونا، از دیگر نکاتی بود که بر اطلاع رسانی هرچه بیشتر آن تاکید شد.
وی، اتخاذ تصمیمات لازم در راستای برگزاری پویش و کمپین های مرتبط با تزریق واکسن برای گروه های هدف وتشویق مردم به تزریق دز پوستر را دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه کمیته آموزش و اطلاع رسانی طرح شهید سردار قاسم سلیمانی برشمرد.
تعداد بازدید:
164
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal