مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۵
1400/10/06
جلسه اضطراری کمیته دانشگاهی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تشکیل شد

وبدا؛ مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی داشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: جلسه اضطراری کمیته دانشگاهی مقابله با کرونا بمنظور بررسی آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا، روند واکسیناسیون کووید 19 و اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از شیوع سویه امیکرون در استان در سومین روز از دیماه 1400 تشکیل شد.
به گزارش وبدا؛ سید علی درخشان افزود: جلسه اضطراری کمیته دانشگاهی مقابله با کرونا با حضور دکتر خالدی فر سرپرست و معاونین توسعه، بهداشتی، تحقیقات و فناوری و فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و بنا به ضرروت رنگ بندی و زرد بودن شهرستان بروجن با حضور روسای شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان بروجن، رئیس بسیج جامعه پزشکی استان، مسئولین کمیته ها و کارشناسان مربوطه بنا به ضرورت روز جمعه در دفتر جلسات حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار گردید.
به گفته وی، در این جلسه ضمن ارائه گزارش موارد ابتلا، بستری، بهبود یافته و تعداد فوتی های ناشی از کرونا، وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در استان ، روند واکسیناسیون کووید 19 و اجرای گام ششم طرح سردارشهید قاسم سلیمانی و علل باقی ماندن شهرستان بروجن در وضعیت زرد رنگ به لحاظ میزان شیوع بیماری کرونا مورد بررسی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: در این جلسه ضمن مقایسه آمار و شاخص های کووید 19 در کشور و استان، درصد بهبودی مبتلایان در کشور97.9 و در استان 98 درصد اعلام شد.
درخشان، درصد رعایت پروتکل های بهداشتی را از دیگر شاخص هایی برشمرد که وضعیت استان در مقایسه با کشور بهتر اعلام شد و بر ضرورت افزایش رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای مقابله با شیوع و گسترش سویه امیکرون تاکید شد.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: همچنین با اشاره به کمبود شدید منابع،‌ تجهیزات و حتی لوازم حفاظت فردی در ابتدای شیوع بیماری کرونا و نقش سازمان های مردمی، بسیج، سپاه و سایر ارگان ها در مدیریت شرایط، بر لزوم افزایش مشارکت های بین بخشی تاکید شد.
وی از علل قرار گرفتن شهرستان بروجن در وضعیت زرد رنگ آن هم در شرایطی که وضعیت تمامی شهرستان های استان آبی است به پذیرش بیمار از سایر شهرستان ها در مراکز درمانی این شهرستان اشاره داشت.
به گفته وی، درصد واکسیناسیون نوبت اول در شهرستان بروجن 84 درصد، هر دو نوبت واکسن 74 درصد و نوبت سوم 8 درصد اعلام شد.
تعداد بازدید:
238
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:3
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal